Vöröskáposzta steak (mindenmentes, vegán, téné)

Erről a receptről két sztorim is van. 

Egyrészt egy kedves barátnőmtől "loptam" a "vöröskáposzta steak" ötletet. Azonban egy kis kísérletezéssel jelentősen leegyszerűsítettem a receptet.

Másrészt, legutóbb tegnap este készítettem el ezt a receptet.  És nagy elismerésben volt részem a vendégeinktől :) 

A férjem ugyanis spontán elhívta vacsorázni hozzánk két munkatársát. Amikor meglátták a kitálalt vacsit az asztalon, elkerekedett a szemük aztán MINDKÉT FÉRFI ELŐVETTE A TELEFONJÁT ÉS LEFOTÓZTA AZ ÉTELT, AMIT ELÉJÜK TETTEM! 

Nagyon cukik voltak, nekem pedig elképesztően jól esett ez az őszinte elismerés. 😊 
Ízlett is nekik ez a vegán vacsi, pedig húsevő férfiakról van szó.

Marci közben mondta nekik, hogy "Az van, hogy Erna minden este ilyet csinál".
Ez tényleg így van: "házikosztot" kaptak, nem speciális, vendégváró menüt. 

Ugyanis amikor férjecském szólt, hogy vendégeink lesznek, én már rég kitaláltam a menüt kettőnknek és el is kezdtem főzni. Szóval a menün már nem tudtam és nem is akartam változtatni 30 perc alatt. Csak a mennyiségeket növeltem. 

A színek tetszhettek nekik: vöröskáposzta steak (lila), sült édeskrumpli (narancssárga), párolt brokkoli (élénk zöld), barna rizs (fehér), grillezett tofu (sárgás a fűszertől). Szép színes volt a tányér, mint mindig :) Mogyorószósszal locsoltuk le, amit szintén egy barátnőm inspirált.




Ebben a posztban csak a vöröskáposzta steak receptjét írom le. 
Hogy igazán szép, változatos és tápláló legyen, a következőket javaslom mellé: 
  • édeskrumpli - sütőben sütve vagy püré formában (narancssárga szín / szénhidrát forrás)
  • párolt brokkoli (élénk zöld szín)
  • barna rizs (fehér szín / szénhidrát forrás)
  • grillezett tofu (javaslom kurkumával vagy kurkumás fűszerkeverékkel pirítani a sárgás szín és komplexebb ízhatás miatt / fehérje forrás)
  • tahini szósz vagy szójaszósz vagy földimogyoró szósz 




 

Hozzávalók (4 főre)

  • 1 kisebb fej vöröskáposzta
  • 2-3 evőkanál olívaolaj vagy napraforgó olaj
  • 2-3 evőkanál szójaszósz (vagy miso paszta, vízzel hígítva)
Mellé remekül illik az édesburgonya (püré vagy sült formában), bármilyen főtt gabona és a grillezett tofu. 
Én valami zöldet is szoktam mellé tenni: párolt brokkolit vagy rukkolát.
Öntet nem feltétlenül kell hozzá, de ha mégis, akkor a földimogyorós öntetemmel vagy a tahini öntetemmel nem lőhetsz mellé. 😉

Elkészítés (kb. 40 perc)

  1. A sütőt előmelegítem 180 C fokra.
  2. A káposztát megmosom, ha van külső, fonnyadtabb levele, azt eltávolítom. Keresztben egy nagy késsel felszeletelem 1,5-2 cm vastag szeletekre.
  3. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem a káposzta szeleteket.
  4. Az olajat összekeverem a szójaszósszal. Ezzel az öntettel alaposan meglocsolom a káposzta szeleteket.
  5. Egy alufóliával lefedem a káposztát és beteszem a sütőbe. Összesen 35-40 percig sütöm 200 fokon. Az első 20 percben alufóliával lefedve, nehogy megégjen. Majd eltávolítom az alufóliát és visszateszem a káposztát sülni a sütőbe további 15-20 percre.
****
Mi illik hozzá?
Remekül passzol mellé az édesburgonya (püré vagy sült formában), bármilyen főtt gabona. 
Fehérjeként grillezett tofu kockákat vagy egy nagy adag humuszt ajánlok (de akár hal/hús is - ha az étrendedbe belefér).
Én valami zöldet is szoktam mellé tenni: párolt brokkolit vagy rukkolát.
Öntet nem feltétlenül kell hozzá, de ha mégis, akkor a földimogyorós öntetemmel vagy a tahini öntetemmel nem lőhetsz mellé. 😉

Megjegyzések