Borsófőzelék (vegán, gluténmentes)

Beszélnünk kell a borsófőzelékről! 😄

Gyerekkoromban nem nagyon szerettem a zöldségeket, de a borsófőzelék, az nagy kedvencem volt! 
Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de nekem a mai napig az egyik kedvenc ételem. 

Mégis, noha imádok főzni, valahogy sokáig nem próbáltam meg saját borsófőzeléket készíteni. Fogalmam sincs, hogy miért. Féltem a csalódástól? Vagy a már-már vallásos imádat miatt?

Szerencsére egyszer csak rászántam magam egy próbálkozásra: és remekül sikerült, már elsőre! 😊 Azóta heti átlag egyszer saját készítésű vegán borsófőzeléket vacsorázunk. 😊 Egyenesen imádjuk, mert 30 perc alatt megvan, nagyon-nagyon finom és vegán.

Mivel már vagy százszor sikeresen elkészítettem, itt az ideje, hogy megosszam veletek a receptet.



Hozzávalók (2 főre)

  • 1 evőkanál olaj
  • 3 szál újhagyma felkarikázva vagy 1 fej vöröshagyma
  • 450-500 g mirelit zöldborsó
  • víz 
  • natúr, só mentes ételízesítő
  • 200-250ml bio szójatej (más növényi tejjel nem olyan jó mert vagy túl vizes, vagy nem passzol a mellékíze a borsófőzelékhez. Ha semmiképpen sem akarsz szóját fogyasztani, akkor rizstejszínt ajánlok. A rizstej nem jó, mert túl vizes. De a rizstejszín működik)
  • 1 púpos teáskanál kukoricakeményítő
  • feltétként quinoa fasírt vagy más gabona fasírt vagy szejtán grillkolbász

Elkészítés (kb. 20 perc)

  1. Egy nagy lábasban felforrósítok 1 evőkanál olajat.
  2. Felszeletelem az újhagymát és a vöröshagymát és a lábasban kb. 2 perc alatt megpirítom.
  3. Hozzáadom a hagymához a mirelit zöldborsót és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje a borsót. 
  4. A főzővízbe teszek 1-2 teáskanál natúr ételízesítőt és 1 teáskanál sót.
  5. 5-6 percig fedő alatt, majd 10-20 percig fedő nélkül főzöm a borsót. Fontos, hogy szinte az összes víz főjön el róla! Ezt egy kicsit meggyorsíthatod, ha lemersz belőle merőkanállal egy kevés felesleges vizet.
  6. A szójatejet egy kis tálkába öntöm és elkeverem benne a keményítőt.
  7. Ezután a szójatejet is a lábasba öntöm, a borsóra. Néhányszor megkavarom és minimálisra csökkentem alatta a tűzhely fokozatát.
  8. Alacsony hőfokon kb. 4-5 percig főzöm még.
  9. Ellenőrzöm a főzelék állagát. Ha túl sűrű, még egy kis szójatejet adok hozzá. Ha túl híg, akkor még 1 lapos teáskanál kukoricakeményítővel sűrítem.
  10. A főzelék alatt ezután lekapcsolom a tűzhelyet, de ott hagyom a meleg rezsón, amíg elkészítem a feltétet.
  11. Miután a kiválasztott feltétet megsütöttem egy serpenyőben egy kis olajon, tálalok.
Jó étvágyat!


vegán gluténmentes borsófőzelék zöldborsó

Megjegyzések