Vegán répás muffin (teljes kiőrlésű)

Végre egy jó vegán muffin! 🥕🧁

Az van, hogy korábban, még a vegán törekvések előtt, elképesztő jó muffinokat sütöttem (sok receptet találsz a blogon). De ez akkor volt, amikor még csak a cukormentességre és a teljes kiőrlésű lisztre figyeltem oda.

Amióta nem használok tojást és tejterméket, azóta már rengetegszer nekifutottam a muffin sütésnek - elvétve jártam csak sikerrel és volt néhány igen nagy kudarcom is (pl. száraz muffin, beesett közepű muffin, szinte nyers muffin, stb.).

Na de ez a répás muffin, végre elképesztő jól sikerült! Még úgy is, hogy 100%-ban teljes kiőrlésű lisztből készült. 
Picit meg is emelkedett, muffin formája van, nem száradt ki, sőt szaftos. Elégedett vagyok! 😋



Nem ez az első alkalom, hogy a zöldség jótékony hatással van egy vegán sütire. Ha ez tetszett, akkor az édesburgonyás brownie-t és a céklás brownie-t is próbáld ki.

A muffinok kb. 30 perc alatt elkészülnek. Répát reszelni valamelyest macera, de megéri! 



Hozzávalók (12-14 db közepes muffinhoz)

  • 3-4 db kis répa
  • 1 bögre (azaz 240 ml) szójatej vagy más növényi tej
  • 1 teáskanál fahéj
  • 1 teáskanál őrölt vanília
  • 1 teáskanál almaborecet
  • 1 evőkanál chia mag
  • 2 evőkanál almapüré 
  • 1/2 bögre (aza 120 ml) napraforgó olaj/repceolaj
  • 2 és 1/2 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna 
  • 1 teáskanál sütőpor
  • egy csipet só
  • 3/4 bögre kókuszvirág cukor vagy erytritol
  • 50g (kb. 2 marék) aprított dió vagy pekándió
  • 50g (kb. 2 marék) aszalt vörös áfonya vagy mazsola
Eszközök:
  • szilikonos muffinforma és/vagy muffin papír
  • egy reszelő 
  • keverőtál

Elkészítés

  1. A sütőt előmelegítem 200 C fokra. Előkészítem a muffin formákat.
  2. Meghámozom és egy nagy keverőtálba lereszelem a répát. (Én a felét a kis lyukakon reszeltem, aztán elvesztettem a türelmemet és áttértem a nagyobb lyukú reszelőre - így is működött).
  3. A reszelt répához hozzáadom a növényi tejet, fahéjat, vaníliát, almaborecetet, chia magot, almapürét, olajat. Az egészet jól összekeverem.
  4. A répás keverékhez hozzáadom a lisztet, szódabikarbónát, sütőport, sót és kókuszvirág cukrot. Összedolgozom.
  5. Amikor a tészta összeállt, beleszórom a diót és az aszalt vörös áfonyát is. Keverek rajta egyet-kettőt.
  6. Az előkészített muffin formákat tele töltöm a tésztával. A tetejére szórok még egy kis diót (vagy mandula pelyhet).
  7. Beteszem a sütőbe a muffinokat. 10 percig 200 C fokon hagyom a sütő hőmérsékletét, majd csökkentem a hőfokot 180 C fokra és így még további 15-18 percig sütöm a muffinokat.  A teljes sütési idő tehát összesen kb. 25-28 perc. (A kezdeti magasabb hőfoktól elvileg jobban megemelkednek a muffinok. De sütheted végig 180 C fokon is, ha erre nem akarsz odafigyelni).
  8. Amikor megsültek, kiveszem őket a sütőből és 5 percig hagyom őket hűlni és megszilárdulni. 
Jó étvágyat! :)

Megjegyzések