Vegán zöldbab főzelék (gluténmentes, lisztmentes, rántás nélkül)

Az egyik legegyszerűbb, kényelmi vacsi nálunk a főzelék. 

Leginkább a borsófőzelék szerepel a porondon (a borsófőzelék receptemért kattints ide) , azt egyszerűen nem tudjuk megunni. Átlagosan heti egyszer elkészítem. 

Amikor héten belül újra megkívánjuk a főzeléket, akkor lép színpadra a zöldbab. 

Így jártunk tegnap este is:


A főzelékeket mindig rántás nélkül készítem, kukorica keményítővel és bio szójatejjel. 

A kukorica keményítő egy iparilag feldolgozott hozzávaló, ezért sem írtam, hogy ez a recept "téné". Ez mindenkinek egyéni preferencia kérdése... mivel alapvetően nagyon egészségtudatosan étkezem, nem érzek bűntudatot emiatt a heti átlag 1 teáskanál keményítő miatt.

Persze lehet, hogy a jövőben majd kísérletezek további alternatívákat. Ennek a receptnek az előnye, hogy gluténmentesen étkezők is fogyaszthatják. 

A jó vegán zöldbab főzeléknek szerintem a fűszer a titka. Én most egy marokkói pirospaprikás fűszerkeveréket tettem bele, de remekül feldobja egy curry fűszerkeverék vagy olaszos fűszerkeverék is.

Feltétként ajánlom a házi quinoa fasírt receptemet, de bármilyen más, általad kedvelt feltét is megteszi.

Hozzávalók (2 főre)

  • 1 evőkanál növényi olaj
  • 1 vöröshagyma
  • 600-700g mirelit zöldbab (természetesen friss zöldbab is megteszi, de az egy kicsit nehezebben hozzáférhető az év során)
  • natúr zöldség alaplé por 
  • víz
  • 1 púpos teáskanál kukoricakeményítő
  • 2-3 dl szójatej
  • 2-3 teáskanálnyi valamilyen izgalmas fűszerkeverékből: curry, olaszos, stb.
+ feltétként gabona fasírt

Elkészítés (kb. 30p)

  1. Egy nagy lábasban felhevítem az olajat. 
  2. Felkockázom a vöröshagymát és 2 percig megpirítom az olajon.
  3. Hozzáadom a mirelit zöldbabot.
  4. Felöntöm annyi vízzel, hogy elfedje.
  5. A főzővízbe teszek 1-2 teáskanál natúr ételízesítőt (és ha az ételízesítő sómentes akkor egy fél teáskanál sót is).
  6. Kb. 5-6 percig fedő alatt, majd 10-20 percig fedő nélkül főzöm a zöldbabot. Fontos, hogy szinte az összes víz főjön el róla! Ezt egy kicsit meggyorsíthatod, ha a vége felé lemersz belőle merőkanál vizet.
  7. A szójatejből egy keveset egy kávéscsészébe öntök és elkeverem benne a keményítőt. 
  8. Amikor többnyire elfőtt a zöldbabról a víz, lejjebb kapcsolom a hőt és a lábasba öntöm a keményítős kis adag szójatejet. Elkavarom a babbal, majd a többi szójatejet is hozzáöntöm.
  9. A főzelékhez ekkor adom hozzá az egzotikusabb fűszereket (curry, marokkói, indiai, olaszos - ahogy tetszik).
  10. Alacsony hőfokon kb. 4-5 percig főzöm még a főzeléket.
  11. Ha ezután a főzelék túl sűrű, még egy kis szójatejet adok hozzá. Ha túl híg, akkor még 1 lapos teáskanál kukoricakeményítővel sűrítem.
  12. A főzelék alatt ezután lekapcsolom a tűzhelyet, de ott hagyom a meleg rezsón, amíg elkészítem a feltétet.
  13. Miután a kiválasztott feltétet megsütöttem egy serpenyőben egy kis olajon, tálalok.
Jó étvágyat!

Megjegyzések