Karácsonyi kelbimbó köret - mindenmentes

A kelbimbó méltatlanul népszerűtlen zöldség. Több olyan ismerősöm is van, aki nem szerette, sőt, undorodott tőle, egészen addig amíg nem kóstolta meg az én sült kelbimbómat 😋 A férjem is ebbe a csoportba tartozott, ma pedig már lelkes kelbimbó fogyasztó 😌

Nekem határozottan ez az egyik kedvenc karácsonyi téli köretem!
Izgalmas színek, ízek és textúrák keverednek benne és "mindenmentes". Azaz sem glutén, sem hozzáadott cukor, sem tejtermék, sem tojás nem szükséges hozzá.

Passzol hozzá a sült édesburgonya, vagy édesburgonya-püré, illetve a grillezett tofu, vagy sült hús is (utóbbi csak feltételezés, mert nem ettem húst lassan 10 éve). 


Hozzávalók (4-6 főre)

  • 0,5 kg kelbimbó
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • só, bors/vagy fél teáskanál római kömény
  • 1 gránátalma magjai
  • néhány marék földimogyoró vagy dió
  • (opcionális): 2-3 evőkanál frissen facsart narancslé és/vagy 2 ek agavé szirup, VAGY az örökzöld tahini szószom, melynek receptjét ebben a korábbi posztomban írtam le
Elkészítés
  1. Előmelegítem a sütőt grill fokozaton, 210 C fokra.
  2. Előkészítem a kelbimbókat: levágom a fás tövüket (ha van), eltávolítom az esetlegesen megbarnult/megsárgult külső leveleket és félbevágom őket.
  3. A félbevágott kelbimbókat belehelyezem egy keverőtálba, meglocsolom az olívaolajjal és megszórom sóval és borssal vagy római köménnyel (ha római köményt használsz akkor alig kell sózni, anélkül is nagyon ízes lesz). Jól összerázom vagy összekeverem a tálban.
  4. Sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 25 percig sütöm a kelbimbót. 30 perc után beteszem mellé a mogyorót/diót és további 8-10 percig sütöm, hogy a mogyoró/dió is egy kicsit megpiruljon.
  5. Amíg a kelbimbó sül, előkészítem a gránátalmát. Megúszható a konyha újrafestése, ha egy nagy tál vízben, a víz alatt szedem ki a magokat. 😋 (Erről bővebben itt)
  6. Amikor megsültek a kelbimbók, kiszedem a sütőből és hozzákeverem a gránátalma magokat.
  7. Ízlés szerint meglocsolható még friss narancslével/narancshéjjal, agavé sziruppal a "karácsonyosabb" összhatásért, de remekül működik tahini szósszal is.
Jó étvágyat!

Megjegyzések