Egyszerű-de-nagyszerű mexikói sali (mindenmentes, téné, vegán)

Ez a mexikói ihletésű sali nagyon izgalmas, mégis, körülbelül 10 perc alatt összedobható.

Nyáron és ősz elején, friss főtt kukoricával az igazi. 
De ha ettől el tudunk tekinteni, akkor gyakorlatilag egész évben, bármelyik hónapban élvezhető.

(Lidl-ben szoktam télen is látni vákuumcsomagolt csöves kukoricát, de ha nem találsz ilyet, akkor egy sima konzerv kukorica is megteszi). 



Olyan szerencsés vagyok, hogy kétszer is jártam Mexikóban. Ezt a fotót egy autentikus, helyi étteremben készítettem, Mexikóvárosban:



 Hozzávalók - 2 főre

  • 2 cső kukorica (vagy egy doboz konzerv kukorica, összekeverve a többi hozzávalóval)
  • 1 konzerv fekete/vörös bab
  • 1 érett avokádó
  • 8-10 szem koktél paradicsom
  • 1 db lime


  • opcionális: a kedvenc fűszer keveréked (az én kedvencem ez)
  • opcionális: 2 teáskanál olívaolaj
  • opcionális: friss koriander levelek
  • a tálaláshoz (opcionális): savanyú káposzta
  • a tálaláshoz (opcionális): főtt barna rizs vagy más gabona

     Elkészítés

    1. A kukorica csöveket (ha frissek) megtisztítjuk a héjától. 5-10 perc alatt megfőzzük egy nagy lábasban, enyhén sós vízben.
    2. Amíg fő a kukorica, előkészítem a többi hozzávalót. Leöblítem a bab konzervet, felvágom az avokádót és a paradicsomot.
    3. A bab konzervet én általában 1-2 evőkanál vízzel együtt megmelegítem egy kis lábasban. De ez ízlés dolga, hidegen is szuper.
    4. Összekeverem a lecsepegtetett babot, avokádót, koktél paradicsomot. (Ha csöves kukorica helyett konzerv kukoricát használsz, azt is kevered hozzá.)
    5. Meglocsolom a babos keveréket a lime levével (és olíva olajjal), megszórom sóval (és a kedvenc fűszer keverékemmel és/vagy koriander levelekkel).
    6. A főtt kukoricát a babsalátával kitálalom a tányérokra.
      Barna rizzsel és/vagy savanyú káposztával még laktatóbb/táplálóbb.
    Jó étvágyat!

    Megjegyzések