Cukkinis-zabpelyhes keksz

A cukkini a kedvenc desszert-zöldségem :-)
Íme néhány indok:

  • nem körülményes, nem kell megsütni-megfőzni (ellentétben pl. a céklával, sütőtökkel vagy édesburgonyával)
  • még a zöldségek között is nagyon alacsony a kalóriatartalma: 1 közepes cukkiniban kb. 30 kalória és 6 g szénhidrát van
  • tele van káliummal, C-vitaminnal
  • helyettesítheti a zsiradék egy részét
  • semleges az íze
  • ZÖLD! :)


A cukkini jól működik kenyérben, muffinban, brownie-ban, palacsintában, zabkásában, tortában, de most keksszel próbálkoztam. Az 'egészségfaktor' fokozása érdekében alig tettem bele zsiradékot, illetve még azt a néhány diabetikus csokidarabot is kakaóbabra cseréltem. Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok: puha és nagyon fincsi.


CUKKINIS-ZABPELYHES KEKSZ 
(20 db nagyobbacska keksz lesz belőle, egyenként 90 kalória. Cukor- és laktózmentes)

Hozzávalók:
  • 1.5 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 1 bögre zabpehely
  • 0.5 teáskanál 
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 0.5 teáskanál sütőpor
  • 1.5 teáskanál fahéj
  • 4 ek olvasztott kókuszolaj (vagy más természetes zsiradék, én pl a felét mandulavajjal helyettesítettem)
  • 1 db tojás
  • 80 g erythrit
  • 1/2 nagyobb cukkini 
  • 1 kávéskanál őrölt vanília kivonat
  • néhány szem kakaóbab vagy diabetikus csoki
Elkészítés
  1. A cukkiniből robotgéppel pürét készítek. 
  2. A sütőt 175 fokra előmelegítem, sütőpapírt teszek a tepsire.
  3. A lisztet, a zabpelyhet, a sót, a szódabikarbónát, a sütőport és a fahéjat összekeverem.
  4. Egy másik tálban összekeverem a cukkini-pürét, tojást, kókuszolajat, vaníliát, erythritolt.
  5. A két tál tartalmát egybedolgozom. Ha nagyon folyós a tészta, még szórok hozzá egy kis zabpelyhet.
  6. Egy kanállal a tésztából halmokat teszek a sütőpapírra, és ujjal vagy kanállal szétnyomkodom őket. Összetört kakaóbab- vagy csokidarabkákat szórok a tetejére. 20 nagyobb vagy 30 kisebb keksz lesz belőle. Kb. 15 percig sütjük őket, amíg szépen megbarnulnak.

Megjegyzések