Szilvalekváros puszedli (teljes kiőrlésű, tejmentes, cukormentes)

"Egészségesített" puszedlit készítettem, karácsonyi ízekben. 🎄

Tökéletes kísérője lehet bármilyen ünnepi vendégeskedésnek. 
Oké, tudom, hogy idén nem élünk majd olyan nagy társasági életet a vírus miatt. Ha esetleg csak ketten karácsonyoztok, nyugodtan felezd le a receptben megadott mennyiséget.

Nem dobja meg a vércukor szintet, mert teljes kiőrlésű liszttel, agavé sziruppal és porcukor állagú eritrittel készítettem. 
Az agavé szirup remekül helyettesíti a mézet, ugyanakkor jóval alacsonyabb a glikémiás indexe: mindössze 17, míg a mézé 60-70. 

A süti nem vegán (használtam benne tojást), viszont könnyen elkészíthető tejmentes változatban.

teljes kiőrlésű cukormentes puszedli


Hozzávalók (~20 db-hoz)

  • 330g teljes kiőrlésű liszt (én az Eccofood zab- és búzalisztjét használtam)
  • 20g porXukor (azaz por állagú eritrit)
  • 120g agavé szirup
  • 45g olvasztott kókuszzsír (vagy vaj)
  • 2 db tojás
  • 2-3 ek zabtej (vagy tej)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • kb. 30 kanálnyi 100%-os szilvalekvár (vagy 30 db cukormentes aszalt szilva)
  • további 20-30g porXukor, a végén, ebbe forgatom bele a megsült puszedliket

Elkészítés (bruttó 50 perc, ebből 30p a tészta pihentetése)

  1. Összekeverem a puszedli hozzávalóit a szilvalekvár kivételével: liszt, 20g porXukor, agavé szirup, olvasztott kókuszzsír/vaj, tojások, (zab)tej, sütőpor, fűszerkeverék. Alaposan összegyúrom, majd a tésztát alufóliába csomagolva félórára a hűtőbe teszem.
  2. Előmelegítem a sütőt 180°C-ra és egy tepsibe sütőpapírt teszek.
  3. Ha letelt a fél óra pihenési ideje a tésztának, kiveszem a hűtőből. 
  4. Diónyinál nagyobb darabot tépek a tésztából, kilapítom és a közepébe "csomagolok" 1 kanál sűrű, 100%-os szilvalekvárt vagy egy szem aszalt szilvát. Gömbölyűre formázom, majd lelapítom, puszedli formájúra. Így teszem a sütőpapírra.
  5. 4-es lépést addig ismétlem, amíg el nem fogy a tészta. (Nekem két tepsinyi lett ebből a tésztamennyiségből - egy- vagy két körben is megsütheted)
  6. Előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt, 180°C-on megsütjük, majd pár percet hagyjuk kihűlni. 
  7. A langyos puszedliket megforgatom porXukorban. 
Jó étvágyat, boldog karácsonyt! :)

Megjegyzések