Datolyás zabkocka

A minap vettem egy nagy adag datolyát a piacon, hétvégén pedig kísérletezésbe kezdtem.

Ropogós, vajas-zabpelyhes crumble lapok közé természetesen édes, vastag réteg datolyapasztát töltöttem.
A formájával nem vagyok teljesen elégedett, de valami isteni finom lett!

A recept tojás- és cukormentes, valamint teljes kiőrlésű. 

Felülről jól néznek ki :)
Készül a datolyapaszta

Hozzávalók (egy kb. 25x13 cm-es gyümölcskenyér formához):


Datolyapaszta:

  • 200g magozott datolya feldarabolva
  • 125 ml (fél bögre) forró víz
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1/2 (fél) teáskanál fahéj
  • 1/4 (negyed) teáskanál szódabikarbóna
Crumble tészta:
  • 85g zabpehely (egész pelyhű)
  • 75g teljes kiőrlésű zabliszt vagy tönkölyliszt
  • 50g erytrit
  • 1/4 (negyed) teáskanál sütőpor
  • 90g (laktózmentes), puhára olvasztott vaj

Elkészítés

  1. Szilikonformát használok a sütéshez, mert ez a legpraktikusabb. Egy sütőpapírt teszek bele keresztben, aminek oldalt kilógnak a végei. Ezzel sokkal könnyebb lesz majd kiemelni a sütit, ha elkészült.
  2. Először elkészítem a datolyapasztát: az apróra vágott datolyát egy kis lábasba teszem a vízzel és a citromlével együtt. A tűzhelyen közepes lángon 4-5 percig kavargatom, amíg a datolyák "elolvadnak" és az egész egy krémes masszává válik. Hozzáadom a fahéjat és a szódabikarbónát. Félreteszem, hogy hűljön.
  3. Bekapcsolom a sütőt 170 C fokra.
  4. Elkészítem a crumble tésztát: összekeverem a zabpelyhet a liszttel, erytrittel és sütőporral.
  5. Hozzáadom a megolvasztott vajat, apránként. Ezt a vajas tésztát addig kevergetem egy fakanállal, amíg nagyjából össze nem áll. (Nem baj, ha egy kicsit még darabos. Ha nagyon nem akar összeállni, akkor egy kis kókuszvirágszirupot vagy több vajat javaslok.)
  6. Az így kapott tészta felét beletöltöm a sütőpapírral kibélelt sütiformába és egy kanállal jól elegyengetem és alaposan lenyomkodom. 
  7. Jöhet a datolya réteg: a krémet egyenletesen elosztom az alsó tésztarétegen. 
  8. Végül pedig a datolyaréteg tetején elosztom a maradék vajas tésztát. Ezt is lenyomkodom, de azért gyengébben, mint az alsó réteget.
  9. 170 fokon 50-55 percig sütöm, amíg aranybarna nem lesz a teteje.
  10. Miután elkészült, legalább 4 órán keresztül hagyd hűlni a sütőformában, különben szétesik!
  11. Ha kihűlt, akkor vághatod majd nagyobb kockákra a sütit. A hűtőben vagy egy hétig eláll.


Így oldalról nem a legszebb sütim, de finom!


Mehet a sütőbe!



Megjegyzések