A kókusz és az egres

A minap a piacon szederért sorban állva megkóstoltam az egrest és meglepődtem:
Gyerekkorom emlékei alapján valami savanyúbbra számítottam. Említett bogyócska kimondottan édes volt! 

Impulzusvásároltam is rögtön belőle egy nagy adaggal és kísérletezésbe kezdtem a konyhában.

Kókusszal kombináltam és a végeredmény mesés!
A sült egres egyszerre édes és savanyú és nagyon jól illik a kókuszhoz.

A recept természetesen egészségtudatos: teljes kiőrlésű liszttel készült, cukor- és laktózmentes.




Hozzávalók (1 kenyérformához):

  • 2 és 1/4 bögre zabliszt
  • 2 teáskanál sütőpor
  • csipet só
  • csipet szódabikarbóna
  • csipet fahéj
  • 1 bögre kókuszreszelék
  • 1/2 (fél) bögre erytrit
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 3/4 bögre (kb. 180 ml) kókuszjoghurt, laktózmentes natúrjoghurt (tejjel is működnie kell, de nekem az most nem volt itthon)
  • 85 g felolvasztott (laktózmentes) vaj
  • 1bögre egres
  • a tetejére 1-2 evőkanál erytrit és még egy kis kókuszreszelék és/vagy kókuszchips

Elkészítés

  1. A sütőt előmelegítem 180 C fokra. Előkészítem a kenyérformát. Én a szilikonosra esküszöm, mert azt nem kell kikenni zsiradékkal. Ha fém sütőformád van, ne felejtsd el kivajazni. 
  2. Megmosom az egrest és lecsipkedem a kis barna szárait.
  3. Összekeverem a száraz hozzávalókat egy nagyobb tálban: zablisztet, sütőport, sót, szódabikarbónát, fahéjat, kókuszreszeléket és az erytritet.
  4. Egy másik tálban villával picit felverem a tojásokat, hozzáadom a vanília aromát és a joghurtot.
  5. A tojásos-joghurtos keveréket hozzáöntöm a liszteshez. Fakanállal összedolgozom. Légy nyugodt, ha ekkor még nem áll össze az egész. 
  6. A folyékony vajat is beleöntöm a tálba. Ezzel már össze kell, hogy álljon egységes tésztává. Ha mégis maradnának száraz, lisztes részek, akkor még néhány evőkanál joghurtot adj hozzá. 
  7. A tésztát belekanalazom a sütőformába. Az egreseket belenyomkodom az ujjammal. Jó mélyre és sűrűn rakom a gyümölcsöt, mert kb. kétszeresére fog dagadni a tészta. Ahhoz, hogy a kész sütiben is sűrű legyen az egres, a nyers tésztában szinte egymást kell, hogy érjék. 
  8. A nyers tészta tetejét lehetőleg úgy dolgozom el, hogy ne látszódjanak ki az egresek (ehhez mélyre kell őket nyomni).
  9. A tésztát még megszórom erytrittel, kókuszreszelékkel és kókuszchips-szel. Ettől lesz ropogós a teteje.
  10. Beteszem a sütőbe. 180 fokon kezdem sütni, de 5 perc után alacsonyabb hőfokra kapcsolok. 170 fokon sütöm további 60-70 percig. Egy óra után már érdemes ellenőrizgetni, nehogy odaégjen. 
Melegen és hidgen, magában, joghurttal vagy mandulavajjal is csodás. 5-6 napig eláll a hűtőben.




Megjegyzések