Mini torta - 2 éves a Mentesen kérem! :)

2014 előtt egy rántottát se tudtam elkészíteni.

Aztán inzulinrezisztanciát diagnosztizáltak nálam és letiltottak a cukorról + a fehérlisztről. Először kétségbeestem, aztán erőt merítettem az édesség iránti szeretetemből. Fakanalat ragadtam és elkezdtem kísérletezni.

Állandóan sütöttem. Ha találkoztam egy barátommal, biztosan előkaptam néhány kekszet vagy muffint a táskámból és odanyomtam neki: "Tessék, kóstold meg. Nincs benne cukor és fehérliszt. Ízlik?"

Együtt éreztem mindenkivel, akiknek kerülnie kell a laktózt, glutént - bármit. És kiterjesztettem a kísérletezéseimet. Rájöttem, hogy gyakorlatilag bármit el lehet készíteni alternatív hozzávalókkal: létezik tejmentes csokikrém, légies teljes kiőrlésű muffin, 10perces egészséges vacsi. Úgy éreztem, erről mindenkinek tudnia kell!

Ennek ellenére azt gondoltam, senki nem lesz rá kíváncsi, úgyhogy sokáig halogattam a dolgot. Aztán a barátok unszolására elkezdtem írni :)

Az elmúlt 2 évben a sütés-főzés kiegyensúlyozta a felsővezetői munkám szellemi terhelését. Túlvirtualizált világunkban, amikor már szinte minden feladat absztrakt és szellemi, jó érzés valami olyat kiadni a kezeim közül, ami megfogható, színe, szaga van és még finom is :) (hát még megenni milyen jó érzés ;-)...)

A kedvenc fázisaim ennek megfelelően a sütés-főzés és a fotózás. Írni nagyon nem szeretek, mert megint le kell hozzá ülni a gép elé, de értetek megteszem :)

Elsősorban azért írom a blogot, hogy segítsek Nektek egy könnyed, egészségtudatosabb életmód kialakításában. Nagyon sok erőt merítek a kommentjeitekből, szóval ne fukarkodjatok velük :)




RECEPT


3db 2-emeletes mini torta
vagy
2db 3-emeletes mini torta

Hozzávalók

Piskóta:

  • 1.5 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 0.25 teáskanál só
  • 0.5 bögre tej (válaszd a diétádba illőt)
  • 85g vaj szobahőmérsékleten (vagy 1/3 bögre, azaz 70ml oliva olaj)
  • 1 tojás szobahőmérsékleten
  • 0.5 bögre erytrit
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • (a csokis piskótához még adj hozzá 1 púpozott evőkanál kakaóport + 1 teáskanál instant kávét 1 evőkanálnyi forró vízben feloldva)
Krém:
  • 150g krémsajt vagy cottage cheese
  • 5 evőkanál porxukor (azaz por erytrit vagy nyírfacukor)
  • opcionális: pár csepp citromlé/ vanília aroma vagy 1-2 evőkanál kókuszreszelék
Málna

Elkészítés
  1. A sütőt előmelegítem 175 fokra. Előkészítem a muffin formát - olyat használj, aminek egyenes, tehát mini torta formájú az oldala, a többrekeszes muffinformák ilyenek. Amennyiben fém sütőformát használsz, kend ki olajjal vagy vajjal. Szilikonforma esetén erre nincs szükség.
  2. Összekeverem a lisztet, sütőport, sót (ha használok, kakaóport) egy nagyobb tálban.
  3. Egy másik tálban turmixgéppel vagy villával összedolgozom a vajat/olajat, tojást, erytritet, vanília aromát (kávét).
  4. A száraz hozzávalókra ráöntöm a vajas-tojásos "löttyöt". Jól összekeverem és elosztom a muffinformákban (nekem 6 db)
  5. 25 percig sütöm őket a sütőben 175 fokon. 
  6. Közben elkészítem a krémet: a porxukrot összekeverem a krémsajttal/túróval és a többi (opcionális) krém hozzávalóval. Ha túrót használok, jelentősen kevesebb cukorra van szükség ahhoz, hogy jó sűrű, kenhető állagú legyen. 
  7. Ha megsült a piskóta, kiveszem a sütőből és hagyom kihűlni.
  8. (Ha megemelkedett kicsit a muffin, akkor tortavágóval érdemes levágni a tetejét.)
  9. Összeállítom a tortát: egy tortalap, krém, tortalap, krém. Közte málnával díszítem. 

Megjegyzések