Medvehagyma-spárga leves, joghurttal - isteni

Ezt a különleges, tavasz-ízű, könnyű levest egy ajándékba kapott lila tulipáncsokorhoz komponáltam.

Vettem egy csokor spárgát és medvehagymát a piacon.
A felét megfőztem levesnek, joghurttal sűrítettem.
A másik felét olívaolajon meggrilleztem és a levesre szórtam. A grillezett medvehagyma furán hangzik, de isteni!
Medvehagymavirággal és tojással díszítettem.

A medvehagyma között mindig találsz néhány bimbócskát. Ezeket mindig vízbe tettem és szépen kinyílnak (lásd a képen a fehér virág a levesben).

Mit szóltok a medvehagyma virág dekorációhoz? :)



Hozzávalók 2 tál leveshez:

  • 200 ml víz
  • fél leveskocka vagy más biolevesízesítő
  • 500g spárga
  • 1 nagy csokor medvehagyma
  • 1+1 evőkanál olívaolaj (vagy vaj)
  • 1 kis pohár natúr joghurt (kb 120g)
  • 1 evőkanál citromlé
  • só, bors
  • (opcionális) mentalevelek, főtt tojás

Elkészítés

  1. 200ml forró vízben feloldom a leveskockát.
  2. Főzd meg a tojást, ha szeretnéd azzal tálalni.
  3. Levágom a spárgák csúcsát és a fás végét. 
  4. A fás végeket kidobom, a csúcsokat 1 perc alatt forró vízben megfőzöm, majd gyorsan hideg vízzel leöblítem. (ha ezt nem teszed meg, túl puhára fognak 'főni' a vízből kivéve is) Félreteszem őket, ezek lesznek a 'feltét'.
  5. A spárgák szárát is megfőzöm forró vízben, 2 perc alatt. A lecsepegtetett spárgaszárakat egy műanyag tálba vagy a turmixgépbe teszem a leveshez. 
  6. A medvehagyma csokorból kiveszek 8-10 nagy levelet és félreteszem őket a spárgahegyek mellé feltétnek. 
  7. 1 evőkanál olívaolajat felhevítek egy serpenyőben és a maradék medvehagymát megpirítom kb. 1 perc alatt, míg megfonnyadnak. Közben sózom, borsozom. A spárgaszárak mellé teszem őket a műanyag tálba/turmixgépbe a leveshez.
  8. A műanyag tálba/turmixgépbe beleöntöm a joghurtot és a leveskockás forró vizet is. Összeturmixolom az egészet a géppel vagy botmixerrel. Ha kell, adj hozzá még egy kis vizet, amíg el nem éri az általad kívánt krémes-leveses állagot. 
  9. A levest visszaöntöm egy kisebb lábasba és alacsony, lassú tűzön felmelegítem. Ha felmelegedett, pár csepp citromlevet csepegtetek bele.
  10. Közben a serpenyőben felmelegítek egy evőkanál olívaolajat és a félretett 8-10 medvehagyma levelet és a spárgacsúcsokat 1-2 perc alatt megpirítom. Sózom, borsozom.  
  11. A felmelegített levest tányérokba szedem elhelyezem rajta a megpirított spárgahegyeket, medvehagyma leveleket, (opcionális) főtt tojást és/vagy mentaleveleket esetleg medvehagyma virágot dekorációnak. 
  12. (Ízlés szerint még egy kis olívaolajjal meg lehet locsolni az egészet.)


Megjegyzések