Kakiszilvás gyömbéres süti

Ismeritek a kakiszilvát? =datolyaszilva, sharonfruit, hurma, kákó, persimon... vagy egyszerűen csak kaki! :-)  

Kb 25 perc alatt dobtam össze ezt a kakiszilvás gyümölcskenyeret. Utána csak várnom kellett, hogy megsüljön, miközben a konyhát téli fűszerek illata lengte be. 

Ne tévesszen meg, hogy a blogbejegyzésben 14x szerepel a kaki szó. Ez a süti nagyon finom! 




2012-ben Argentínában újdonságként csodálkoztam rá a kaki gyümölcsre. Emlékszem, le is fotóztam, de sehol nem találom a fotót (ennyit a cloud előnyeiről...)

A paradicsomra hasonlít leginkább, ám növénytanilag a bogyós gyümölcsök közé tartozik. A kakiszilva gyümölcse nagyon nagyon édes, így hasonlóan viselkedik mint a banánpüré egy banánkenyérben. Én tettem a receptbe erytritet, de ki fogom próbálni édesítőszer nélkül is.

Mostanában már itthon is mindenhol lehet kapni. Ilyen recepttel azért még nincs tele a magyar internet, eddig én is mindig csak nyersen ettem. 
De mindenből lehet sütit sütni, miért a kaki lenne kivétel? :) 


Hozzávalók (1 db 23 cm-es kenyérformához vagy ~10-12 muffinhoz)

  • 1 db datolyaszilva (kakiszilva)
    • kb. 2/3-át pürésítem - ebből fél bögre püré lesz, a tésztába kerül
    • a maradékot apró kockákra vágom és a tésztába szórom
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/2 bögre erytrit
  • 1/2 bögre lenmagolaj
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/2 teáskanál őrölt szerecsendió
  • 1 és 1/2 teáskanál őrölt gyömbér (vagy friss is lehet)
  • 60 ml víz
  • 1 és 1/2 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 3/4 teáskanál só
  • Opcionális: egy marék apróra tört dió, 1 marék friss vagy aszalt vörösáfonya, esetleg mazsola 

Elkészítés

  1. A sütőt 190 fokra előmelegítem. Ha nem szilikonos a sütőforma, akkor kikenem olajjal/vajjal.
  2. A kakiszilva 2/3-ából kézi turmixgéppel pürét készítek. Beleszórom a szódabikarbónát.
    Ez hamarosan kásaszerűvé teszi majd a gyümölcspürét (nos, igen, a kakipürét...). Félreteszem. 
  3. A maradék kakit felkockázom és félreteszem.
  4. Egy nagy tálban összekeverem a lisztet a sóval.
  5. Egy másik tálban összekeverem az erytritet, olajat, tojást és a fűszereket. Ehhez a keverékhez hozzáadom a kakipürét is és eldolgozom. 
  6. A folyékony hozzávalókat végül ráöntöm a lisztre és addig keverem, amíg nem marad száraz lisztes rész a tálban. Ekkor a tészta elég sűrű lesz, hozzáadok apránként kb. 50-60 ml vizet, hígítani. 
  7. Beleszórom az extrákat a tésztába: a kakiszilva darabokat, diót, aszalt gyümölcsöket. 
  8. A tésztát a kenyérformába öntöm és a sütőbe teszem. 
  9. 5 percig 190 fokon, majd további 45 percig 175 fokon sütöm a kenyeret. 
  10. Mielőtt kivenném a formából (főleg, ha az nem szilikonos), 10 percig hűlni hagyom. 







Megjegyzések