Köleses - sütőtökös (márvány)-muffin

Nagyon hasonlít ugyan az alap sütőtökös muffin receptemre, de ebben a változatban több csavar is van :)

  • Ropogós nyers kölest kevertem a tésztába- olyan mintha olajos magvak lennének, de mégse
  • Sütőtök- és almapürét használtam, így a mesterséges édesítőszereket teljesen el tudtam hagyni. Alább leírtam a csak sütőtökös és az almás-sütőtökös változatot is.
  • Utolsó pillanatban úgy döntöttem, márványos lesz. Nagyon mutatós,  csak egy plusz lépés kell hozzá a 'sima' muffinhoz képest.

! Figyelem, attól, hogy köles is van benne, még nem lesz gluténmentes a recept. Én magyar zablisztet használtam és a zab hiába lenne gluténmentes, a Magyarországon termesztett zab sajnos a vetésforgó miatt szennyeződik búzával. 
Bioboltokban van gluténmentes német zabliszt is, de ez kb. 3x drágább, mint a sima magyar teljes kiőrlésű zabliszt :-(


Hozzávalók 

10-12 db muffinhoz 
(1 bögre = 240ml)
  • 1 és 3/4 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 1/2 tesáskanál só
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék VAGY 1 tk őrölt fahéj, 1/2 tk őrölt gyömbér, 1/4 tk őrölt szerecsendió
  • 1/2 bögre nyers köles - NEM kell megfőzni 
  • 1/2 bögre sült sütőtök püré
  • 1/2 bögre sült alma püré* - 1 közepes almából
  • 80ml növényi olaj vagy olvasztott vaj
  • 2 tojás - az egyik sárgája elhagyható
  • 2 teáskanál vanília aroma
  • 60ml bögre (laktózmentes) tej
  • pár csepp citromlé
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • tetejére pár evőkanál fahéjjal összekevert erytrit


Elkészítés

  1. A tököt és az almát előre megsütöm, és turmixgéppel pürét készítek belőle.
  2. A tejbe cseppentek egy kis citromlevet, és pár percre félreteszem, hogy összerántsa.
  3. A sütőt előmelegítem 200 fokra.
  4. Összekeverem a lisztet, sót, fűszereket, a szódabikarbónát és a nyers kölest.
  5. Egy másik edényben összeturmixolom a sütőtököt, almát, tejet, olajat, tojásokat.
  6. Ráöntöm a folyékony hozzávalókat a lisztre és jól összedolgozom. 
  7. Egy tálba kiveszek néhány evőkanállal a tésztából (kb. 1/4-ét-1/3-át). Ehhez hozzákeverek 2 evőkanál kakaóport.
  8. A muffin formákat vegyesen megtöltöm a kakaós és a natúr tésztával. 
  9. Összekeverek egy kis fahéjat és eritritet. Ezzel megszórom a nyers muffinok tetejét. Ettől ropogósabb lesz a tetejük
  10. Mehetnek a sütőbe! 5 percig 200 fokon sütöm őket, majd lejjebb veszem a hőfokot 180 fokra és további 10-15 percig sütöm a muffinokat. Ha a beleszúrt hurkapálcika szárazon jön ki, akkor készen vannak.
*Készítheted alma-sütőtök helyett csak sütőtökkel is!
  • Ekkor 1/2 helyett 1 egész bögre sütőtök pürét használj
  • A folyadék mennyiségét növeld meg 60 ml-rel,  pl. 120ml olaj és 80ml tej
  • Ne hagyd ki az édesítőszert: pl. 1/4 bögre (60ml) agavé szirup vagy erytrit.

Joy the Baker receptjét alakítottam át. A nyers köles ötletet tőle merítettem. 

Megjegyzések