Gránátalmás-pisztáciás torta joghurtmázzal (cukor- és fehérlisztmentes)

Közel-keleti élmények inspirálták ezt a tortát, amit egy barátnőmnek sütöttem. Fantasztikus lett!

A titka a joghurt:

  • A tésztát tömörré és szaftossá tette.
    Nem túl édes, szépen, egyenletesen laposra sült. 
  • A mázat viszont könnyeddé. Össze sem lehet hasonlítani egy hagyományos vaj- vagy sajtkrémmel: az egész torta bekenéséhez mindössze 50g natúr joghurt és null-kalóriás por-eryitritet használtam. 
Plusz előny, hogy a hozzávalók kimérét a felhasznált joghurtok dobozaival meg tudod tenni.
Ehhez 150g-os kiszerelésű natúr joghurtokat vegyél.



Pár szót ejtenem kell a gránátalmáról, mert annyira izgi gyümölcs! Egyrészt kihívás úgy megennem, hogy ne kerüljön kimoshatatlan folt a ruhámra. Ezért általában feketében vagyok ilyenkor ;-)

Másrészt szerepel a Bibliában, a görög mitológiában, sőt, az egyiptomi papiruszokon is.

Először talán akkor találkoztam vele, amikor először jártam Isztambulban és az utcákon mindenfele gránátalmalé-árusokba botlottam. A közel-keleti desszertekben gyakran felbukkan pisztácia és/vagy rózsavíz társaságában.

 És akkor jöjjön a recept:

Hozzávalók (egy 22 cm-s tortaformához)
(20 perc előkészület, 50 perc sütés)

Piskóta
  • 2 x 150g-os doboz natúrjoghurt - a joghurtok dobozát használom mérőedénynek alább
  • 1 nagy marék natúr pisztácia - vagy mandulaforgács is megteszi
  • ½ joghurtos pohárnyi erytrit 
  • 1 joghurtos pohár lenmagolaj - más növényi olaj is jó, én most használtam először lenmagolajat és nagyon tetszik az eredmény!
  • 2 tojás - én az egyik sárgáját elhagytam, koleszterin miatt
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 2 joghurtos pohár teljes kiőrlésű zabliszt
  • 2 teáskanál sütőpor baking powder
  • ½ teáskanál só

A joghurtos mázhoz
  • ½ gránátalma magjai
  • 150g porXukor = por állagú erytrit
  • 50g natúrjoghurt
Elkészítés
  1. Előmelegítem a sütőt 160°C-ra. Kikenem olajjal a tortaforma alját és oldalát.
  2. A 2 joghurtot kiöntöm a dobozukból egy tálba, majd elmosom és szárazra törlöm a műanyag dobozukat - ezek lesznek a mérőedényeim :)
  3. A pisztáciát kisebb darabokra töröm/szeletelem. 
  4. Kimérem a lisztet, hozzáadom a pisztáciát, sütőport és sót.
  5. Egy másik edényben kimérem az olajat és az erytritet. Kézi turmixgéppel összekeverem őket. 
  6. Hozzáadom a folyékony hozzávalókhoz a tojásokat és a vanília aromát, majd a 300g natúr joghurtot is.
  7. Beleöntöm a folyékony masszát a lisztes tálba. Jól eldolgozom. 
  8. A tésztát beleöntöm a tortaformába.
  9. 50-55 percig sütöm 160 fokon.
    Közben van időm meghámozni a gránátalmát. 
  10. Amikor kiveszem a sütőből, legalább 5 percet hagyom hűlni, mielőtt leveszem róla a tortaformát.
  11. A mázhoz összekeverek 50g natúr joghurtot kb. 150g por erytrittel (vagy nyírfacukorral). Addig add hozzá a porxukrot, míg jó sűrű nem lesz az állaga, de még kenhető. 
  12. Ha kihűlt a piskóta, megkenem a mázzal - a tetejét és az oldalát is. 
  13. A gránátalma magokat rányomkodom az oldalára - ha elég sűrű a mázad, oda fog tapadni neked is, mint nekem :) 




Megjegyzések