Sült rebarbara & málna ropogós zabmorzsával (vegán, IR kompatibilis)

I'M IN LOVE! Mikor először kóstoltam ezt a málnás-rebarbarás édességet, majdnem elsírtam magam a gyönyörűségtől. Ha most megkérdeznél, mi a kedvenc desszertem, egyértelműen ezt választanám.


Vaníliás túrókrémet kanalaztam a tetejére és lefotózhattam volna azt is, meg a gyümölcsös textúrát is a villán,  de egyszerűen lenyűgöztek az ízek és csak arra tudtam koncentrálni (ami jó dolog :-)).

IR-diétások! Ezt Ti is szinte bármikor ehetitek a nap folyamán (attól függően, mennyire szigorúan diétáztok). Kb. 20g CH van benne, fele gyors, fele lassú. 
A rebarbara és a málna is nagyon alacsony szénhirdát- és cukortartalmú gyümölcsök, szóval kevés ennél IR-barátabb gyümölcsös desszert van :)

Vegán, tojás-, szója-, laktóz- és tejmentes illetve könnyen gluténmentesíthető (gluténmentes zabpehellyel, vagy kókuszchips-szel).

Málna mellett eperrel is kipróbáltam, ami isteni volt.

Hozzávalók (1 főre)

Ez a mennyiség 1 kis, kb. 10-12 cm átmérőjű piteformához elegendő. Nyugodtan használj nagy sütőtálat, és szorozd fel kb. 6-8-cal a mennyiséget.

Gyümölcs:
  • kb. 1/2 bögre málna (vagy eper!) 
  • 1-2 szál rebarbara
  • 1 evőkanál erytrit vagy kókuszvirágcukor
  • pár csepp citromlé
  • 1/4 teáskanál kukoricakeményítő
  • opcionális: 1/4 teáskanál őrölt vanília
Morzsa:
  • 3 evőkanál zabpehely (normál vagy gluténmentes)
  • 4-5 db pekándió összedarabolva
  • 1 evőkanál mandulapehely vagy összetört kókuszchips
  • 1 evőkanál erytrit
  • 1 csipet vaníliaaroma
  • 1 csipet só
  • 1 evőkanál mandulavaj

Elkészítés:


1. Előmelegítem a sütőt 200 °C-ra.
2. Kikenem a sütőformát egy kis kókuszolajjal vagy olívaolajjal.
3. Ha fagyasztott gyümölcsöt használok, elég pár pillanatra a csap alá tartani őket, hogy szétváljanak az összefagyott gyümölcsdarabok. 
4. Megtöltöm a sütőformát a feldarabolt rebarbarával és málnával/eperrel és hozzákeverek 1 evőkanál erytritet.
5. Összekeverem a morzsa száraz hozzávalóit, majd hozzáadom a mandulavajat és összedolgozom. 
6. A morzsát egyenletesen elosztom a gyümölcsön.
7. 45-50 percig sütöm a sütőben, amíg a gyümölcsök bugyogni kezdenek. Az első 20 perc után érdemes figyelni, nehogy megégjen a teteje. Ha gyanús, akkor nyugodtan tegyél rá egy alufóliát a sütési idő második felére.
8. A sütőből kivéve hagyom kihűlni kb. 5 percen keresztül, közben megszilárdul a teteje. 

Pár kanálnyi vegán túrókrémmel, vanília fagyival vagy kókuszjoghurttal érdemes tálalni, de  önmagában is szuper :))

Megjegyzések