Húsvéti nyuszi zsemle - avagy nyúlcipó :-)

Nyuszi-zsemlét készítettem a húsvéti asztalra :)

Teljes kiőrlésű, olívaolajjal készült zsemle, amit egy nagyon egyszerű trükk és egy olló segítségével alakítottam nyuszi-formájúvá.
A trükköt a recept-leírásban árulom el, alább.

Kellemes ünnepeket!




Az ötletet innen vettem és teljes kiőrlésűvé alakítottam. Több receptet is teszteltem, de a fenti működött a legjobban. Szépen megkelt a tészta nagyon.


Hozzávalók (16 db-hoz)
  • 240ml tejföl 
  • 60ml víz
  • 2 evőkanál olívaolaj (vagy vaj)
  • 1 zacskó instant élesztő
  • 2,5 bögre zabliszt
  • 2 evőkanál agavé
  • 1 teáskanál só
  • (opcionális: lenmag, zabpehely, napraforgómag)
  • (opcionális: 1 tojás a kenéshez - nekem enélkül is jól sikerült)
Elkészítés:

  1. A tejfölt, vizet, olívaolajat összekeverem egy kis lábasban és fellangyosítom.
  2. A langyos hozzávalókat átöntöm egy keverőtálba. 
  3. Hozzáadom az élesztőt, lisztet, agavé szirupot és a sót.
  4. Jól összedolgozom a tésztát kézzel. Eleinte kicsit ragadós lesz.
  5. Kiöntöm egy belisztezett felületre és kézzel kb. 5 percig gyúrom. Közben időnként megszórom még egy kis liszttel. Így a tésztának egyre kevésbé kell ragadnia, de azért maradjon puha.
  6. Meleg helyre teszem kelni (pl. előmelegített, kikapcsolt sütőbe) kb. 25-30 percre. Remélhetőleg ennyi idő alatt kb. 2x-esére dagad. 
  7. 16 egyforma gombócot gyúrok a tésztából és egy sütőlapra teszem őket. 
  8. További 10-15 percre letakarva visszateszem a zsemléket a langyos sütőbe, vagy más meleg helyre, hogy tovább dagadjanak. 
  9. Ezután ollóval bevagdosom a zsemléket a képen látható módon - ezek lesznek a nyuszifülek :)
    Ha kell, az ujjammal picit megigazgatom a 'füleket', hogy kerekek legyenek.
  10. Szemnek egész borsot használtam.
  11. Előmelegítem a sütőt 200 fokra. 
  12. 5 percig 200 fokon, majd 20 percig 180 fokon sütöm a 'nyulakat'.


Megjegyzések