Sali csicseriborsó krutonokkal

Egy jó salihoz elengedhetetlen valami ropogós (magok, pirított kenyérkockák vagy tofukockák) és egy ízletes öntet. Ebben a receptben mindkettőre hozok egy nagyon egészséges példát.

Az öntetben és a csicseriborsókrutonokban együtt kb. annyi fehérje van, mint 2 főtt tojásban. Ezt azoknak mondom, akik a kép alapján azt gondolják, hogy emellé a sali mellé hús is kell, hogy jól lakasson.
Mondjuk én utána még megettem egy nagy adag túrókrémet, biztos ami biztos :)



Az öntetben nincs olaj, de a joghurttól finom krémes, a szójaszósztól, fokhagymától és a mustártól pedig nagyon ízletes :)

A csicseriborsó krutonokból nyugodtan készíthetsz többet. Egy kis befőttesüvegben eláll jópár napig és ropogós is marad.

Hozzávalók (1 adag)

A csicseriborsó krutonhoz:
  • kb. 50 szem konzerv csicseriborsó (fél bögrényi/kb. 80 gramm lecsepegtetve)
  • só, bors, 1 ek. olaj
Az öntethez (olajmentes, kb. 50 kcal egy adag!):
  • 4 evőkanál natúr laktózmentes joghurt
  • 1 gerezd fokhagyma összezúzva vagy 1 teáskanál fokhagyma granulátum
  • 1 evőkanál mustár
  • 1 teáskanál szójaszósz
  • pár csepp citromlé
  • pár csepp Worchester szósz (elhagyható)
  • csipet só, bors
És még:
  • fél csomag vegyes sali
  • egy kis darab sült sütőtök (nekem mindig van a hűtőben)
Elkészítés:
  1. A krutonokkal kezdem. Előmelegítem a sütőt 220 fokra. 
  2. Megmosom és lecsepegtetem a konzerv csicseriborsót. Egy konyharuhával/törlőkendővel megtörölgetem, felitatom róla a vizet.
  3. Egy tálkába teszem a csicseriborsót, ráöntök 1 ek. olívaolajat, sózom, borsozom. 
  4. Egy tepsibe sütőpapírt teszek, kiterítem rajta a csicseriborsó szemeket, majd a sütőbe teszem.
  5. Kb. 45 percig sütöm. 30 perc után gyakran nézegetem, mert pár szem hamarabb megbarnulhat. Ezeket kiszedem, hogy ne égjenek meg.
  6. Mikor készen vannak a krutonok, elkészítem az öntetet.
  7. Összekverem a fenti hozzávalókat egy kis tálban.
  8. Megmosom a salátát, felkockázom a sütőtököt. A zöldségeket bőségesen megöntözöm a joghurtos szósszal, majd megszórom a 'krutonokkal'.
Tápanyag: 40g CH, amiből 30 lassú (zöldség), 10 gyors (joghurt), 17g fehérje, 7g zsír

Megjegyzések