"Láva" csokitorta 2 főre - például Valentin napra

Ez a 2 személyes desszert ideális Valentin napra, évfordulóra, vagy csak úgy, meglepetésnek. A belsejében olvadós, forró csoki van, innen kapta a nevét: láva-süti.

Jeles alkalmakkor remélem, senki nem számolgatja a kalóriákat, mert ez nem éppen fogyókúrabarát desszert.
A vaj és csoki miatt majdnem 500 kalória egy adag. De cukor- és fehérliszt mentes, szóval a 'hagyományos' párjánál így is pár száz kalóriával kevesebbet tartalmaz és az inzulinszintedet sem sokkolja.



Előre is elkészíthető a tészta (én előző nap készítettem el), ekkor hűtsük le a formákban, és csak tálalás előtt süssük meg.

Hozzávalók (2 főre)
  • 85 g vaj
  • 1 teáskanál cukrozatlan kakaópor
  • 85 g ét diabetikus csokoládé
  • 75 g erythritol
  • 2 db tojás
  • 25 ml feketekávé
  • 40 g zabliszt
  • 2 teáskanál diabetikus málnalekvár
  • 50 g néhány szem málna

Elkészítés:
  1. 200 fokra előmelegítem a sütőt.
  2. Vajjal kikenem a ramekineket (ezek a pici kerámia sütőformák -ha nincs ilyened, használhatsz muffin formát is), és beteszem a hűtőbe, hogy a vaj megkeményedjen (várakozás közben elkészíthető a tészta is). Kiveszem őket, felkenek egy újabb vékony vajréteget, majd beszórom a belsejüket egy kis kakaóporral.
  3. Megolvasztom a vajat és a csokit (szégyen-gyalázat, de én ezt a mikróban szoktam tenni).
  4. Egy másik tálban habosra verjük az eritritet a tojásokkal. Beleöntöm a meleg csokimasszát és a kávét.
  5. A legvégén beleszórom azt a kevés (4 evőkanál) zablisztet.
  6. A folyós csokimasszát az előkészített sütőformákba öntöm, majd 12 percig sütöm (muffin formák esetén csak 9-10 percig!!). Nem szabad túlsütni, mert akkor megsül a belseje, és ugye pont az a poén, hogy ott folyik a csoki ... Akkor vannak kész, ha a picit megemelkedtek a formában, a tetejük megszilárdult, de érintésre remegnek, mint a kocsonya.
  7. A ramekinekben is tálalható, de még jobb kiborítani egy tálra. Én málnalekvárral és friss málnával tálaltam. Szórhatsz rá porcukrot, de egy gömb vaníliafagyi is jól megy hozzá.
Jó romantikázást! :)

    Megjegyzések