Citromos-levendulás keksz

A citrom és levendula tökéletes párost alkot ebben a már-már egészségesnek mondható kekszben.

A vaj mennyiségét csökkentettem, és olívaolajjal pótoltam, teljes kiőrlésű lisztet, illetve cukor helyett erytritet használtam. Ezáltal 'spóroltam' a telített zsírsavakkal, a gyors felszívódású szénhidráttal és a kalóriákkal.

1 db keksz kb. 150 kalória és 11g szénhidrát.





    Hozzávalók / 20 kekszhez

    Elkészítés
    1. A sütőt előmelegítem 175 fokra.
    2. Összekeverem a lisztet a szódabikarbónával, sütőporral és a sóval.
    3. Turmixgépben összekeverem a tojást, vanília kivonatot, erytritet, olvasztott vajat és olívaolajat.
    4. A citromról csíkokban levágom a héját. Hozzáadom a folyékony hozzávalókhoz, tovább turmixolom kb. 1 percig. Félbevágom az egyik citromot, és belefacsarom az egyik felének a levét.
    5. Beleszórok a turmixgépben összekevert hozzávalókba 2-3 evőkanál szárított levendula virágot.
    6. A nedves és száraz hozzávalókat összegyúrom (kézzel valószínűleg könnyebben fog menni).
    7. A tésztából golyókat formázok a kezemmel, meghempergetem erytritben, majd szétnyomkodom őket.
    8. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem a kekszeket, és 175 fokon 8-10 percig sütöm őket. 18-20 keksz lesz belőle.
    Update! A szülinapi bulim adománygyűjtését ezzel a teljes kiőrlésű-cukormentes keksszel támogattuk meg. Valószínűleg hozzájárult ahhoz, hogy a társaság 100.000 Ft-nál is többet dobott össze :-)


    Megjegyzések