Kávés muffin


Általában hétfő reggelente hívom 'segítségül' ezt a kávés muffint. Kétféle tésztából készül és ropogós, fahéjas kekszmorzsa van a tetején. 

A sütikben gyakran használt vajas-lisztes morzsát a következő egyszerűbb és diétabarátabb mix-szel helyettesítettem: 
  • összemorzsoltam 2 db Korpovit kekszet
  • adtam hozzá egy kis fahéjat és erytritet






Hozzávalók
  • 10 evőkanál olivaolaj
  • 130 ml (laktózmentes) tej
  • 2 tojás
  • 2 teáskanál vanília aroma
  • 2 és 1/8 bögre zabliszt
  • 0.5 bögre erytrit
  • 2.5 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál só
  • 1.5 teáskanál instant kávé 1.5 forró vízben feloldva
  • a tetejére:
    + 2-3 korpovit keksz szétmorzsolva
    + 0.5 teáskanál fahéj
    + 3 evőkanál erytrit

Elkészítés
  1. 220 fokra előmelegítem a sütőt.
  2. Az instant kávét feloldom 1.5 kanál forró vízben
  3. Összekeverem az olívaolajat, tejet, tojásokat és a vanília aromát.
  4. Egy másik tálban összekeverem a lisztet, erytritet, sütőport és a sót.
  5. A liszthez hozzáöntöm az olajos keveréket és összedolgozom.
  6. Félig megtöltöm a tésztával a muffinformákat.
  7. A maradék tésztához hozzáöntöm a kávét és eldolgozom. Ezután a kávés masszát is szétosztom a muffinformák között.
  8. Összemorzsolok 2-3 korpovit kekszet és elkeverem egy kis erytrittel és fahéjjal. 
  9. A kekszmorzsát rászórom a muffinokra.
  10. 5-10 percig 220 fokon, utána még 15-20 percig 180 fokon sütöm. A kezdeti magasabb hőmérséklet segít abban, hogy a muffinok szépen megemelkedjenek.
  11. Sütés után 10-15 percet érdemes várni, míg kicsit kihűlnek a muffinok.

Az eredeti receptet Joy the Baker blogján találtam, de laktóz, cukor- és fehérlisztmentesítettem. 
A diétabarát Korpovitos kekszmorzsa az én találmányom :)

Megjegyzések