Mézmentes mézeskalács (teljes kiőrlésű, cukormentes, vegán opcióval)

3 éves 'barátnőmmel' készítettük idén a mézeskalácsot. Nem csak szépek lettek, de szinte bármilyen diéta mellett meg lehet őket enni :)

Nincs benne se tejtermék, se cukor, se fehérliszt. Tökéletesen lehetett dolgozni a tésztával és finomak is. 

Dekorációnak én most 'macera'-mentes dekortollakat használtam (Dr.Oetker), ami szerintem sokkal praktikusabb, mint a házi cukormázzal szenvedni és a gyerekeknek is érdekesebb. Ha nem fér bele ennyi cukor se a diétádba, akkor porxukorból könnyen készíthetsz cukormázat is.


vegán teljes kiőrlésű, cukormentes mézeskalács





Hozzávalók (kb. 25 db mézeskalácshoz)
  • 60 ml kókuszolaj (olvasztott kókuszzsír)
  • 50g erytrit
  • 2 teáskanál agavé szirup (elhagyható)
  • 1 tojás VAGY 1 "lenmagtojás" *
  • 0.25 teáskanál vanília aroma
  • 1 és 1/8 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 0.25 teáskanál fahéj
  • 0.5 teáskanál gyömbér
  • 0.25 teáskanál szerecsendió (elhagyható)
  • 0.5 teáskanál só
  • 0.25 teáskanál sütőpor
*1 'lenmagtojás' = 1 evőkanál őrölt lenmagot elkeverek 2 evőkanál langyos vízzel és 10-15 percre állni hagyom 

Elkészítés:
  1. A megolvasztott kókuszolajat összekeverem az erytrittel és az agavésziruppal. Hozzáadom a tojást és a vaníliát és habverővel vagy robotgéppel jól összedolgozom.
  2. Egy másik tálban összekeverem a lisztet, fahéjat, gyömbért, szerecsendiót, sót és sütőport. 
  3. Fokozatosan hozzáadom a lisztes keveréket a folyékony hozzávalókhoz és összegyúrom.
  4. Az így kapott tésztát 30 percre a hűtőbe teszem. 
  5. Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
  6. Lisztes felületen kinyújtom 3-5mm-es vastagra. Kiszúróformával kekszeket vágok ki belőle.
  7. Sütőpapírral kibélelt tepsiben 8-9 perc alatt megsütöm a kekszet.
  8. Hagyom kihűlni.
  9. Dekoráció: Én most a gyerkőcök miatt készen kapható, többszínű cukormázas dekortollal díszítettem :) De vízből és porxukorból könnyen elkészítheted a diétás, felnőttesebb változatot is.

Megjegyzések