Karácsonyi keksz avokádóval (teljes kiőrlésű, cukormentes, vegán opcióval)

Íme egy karácsonyi keksz, amiből nyugodtan vehetsz még egyet... vagy kettőt!

Eritrittel van édesítve, teljes kiőrlésű lisztet használtam, a zsiradék felét pedig avokádóval helyettesítettem. Ezzel kb. 60 gramm 'rossz' (=telített) zsírt és kb. 1500 kalóriát spóroltam meg. Az még egy pici keksz esetében is 50 kalóriával kevesebbet jelent :) 
Ha van kedved, akkor egy nagyon egyszerű, kvázi nullkalóriás cukormázzal teheted még ünnepibbé őket. 





Hozzávalók / 25-28 db kekszhez 

Keksz:
  • 2.5 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 0.5 teáskanál szódabikarbóna
  • 0.5 teáskanál só
  • 1 csipet sütőpor
  • 1 db közepes, érett avokádó
  • 100 ml kókuszolaj
  • 1 db tojás VAGY 1 db "lenmagtojás"*
  • 80 g erythritol VAGY 140g kókuszvirágcukor
  • 1 narancsból VAGY 2 mandarinból nyert narancshéj, lereszelve
  • 1 fél narancsból VAGY 1 mandarinból nyert narancslé 
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 50 g aszalt vörösáfonya**
  • opcionális: tejcsoki vagy fehércsoki darabok, a diétádnak megfelelő 'mentes' változatban

Máz (opcionális):
3 teáskanál narancslé
1 bögre por xilit

* 1 db lenmagtojás = 1 evőkanál őrölt lenmag + 2 evőkanál langyos víz -› min.15 percig hagyd állni.
**Az aszalt áfonya általában cukorral készül :-( Én egyet találtam, ami almasűrítménnyel édesít: a Natúr Nasi gyártja és paleo/bioboltokban lehet kapni. De mazsolával is helyettesíthető.


Elkészítés (kb. 30 perc összesen)

Keksz
  1. 190 C fokra előmelegítem a sütőt.
  2. Beáztatom az áfonyát/mazsolát egy kis forró vízbe (és elkészítem a lenmag tojást, ha vegán kekszet készítek).
  3. Egy tálban összekeverem a lisztet, szódabikarbónát, sót, sütőport.
  4. Egy másik tálban összeturmixolom az avokádót, hozzáadom a felolvasztott kókuszolajat, a tojást/lenmagtojást, az eritritet/kókuszvirágcukrot, a lereszelt narancshéjat, a narancslevet és a vanília aromát. Minden hozzávaló hozzáadása után turmixolok rajta egy kicsit.
  5. A folyékony masszába apránként beleszórom a lisztes keveréket, és fakanállal jól összedolgozom.
  6. Beleszórom a lecsepegtetett aszalt áfonyát (opcionális csokidarabokat) is a tésztába. Keverek rajta párat. 
  7. Egy evőkanállal kis halmokat teszek a tésztából a sütőpapírral kibélelt tepsibe. 10-12 percig sütöm 190 fokon. Miután kivetem a sütőből, pár percig hagyom hűlni.
  8. Nekem 26-28 kisebb méretű keksz szokott kijönni ebből az adagból.

Máz (opcionális)
  1. 1 bögre por nyírfacukorhoz vagy porrá őrölt eritrithez hozzáadunk 3 teáskanál narancslevet, és jól összekeverjük. Ezzel a mázzal megcsíkozzuk a kekszeket, amikor kihűltek.



Megjegyzések