Tejberizs karfiolból


Vettem 2 óriási fej karfiolt és nem tudtam már velük mit kezdeni. Ezért a sült rizs sikerén felbuzdulva kipróbáltam, hogy vajon a tejberizsben is helyettesíthető-e a rizs karfiollal.

A válasz igen.

Ám felhívom a figyelmed, hogy kb. egy pohárnyi után egy kicsit elkezdtem érezni a karfiol ízét. Szóval nagy adagot csak akkor ajánlok, ha túlvásároltad magad karfiolból (mint én) vagy nagyon elszánt szénhidrát-minimalizáló vagy :-D

Egy nagyobb adag így 8g gyors szénhidrátot (a tejből) és kb. 75 kalóriát tartalmaz. Ez kb. negyedannyi szénhidrát és feleannyi kalória, mint ugyanennyi normál tejberizsben.



Hozzávalók (2 kisebb adaghoz - adagonként kb. 75 kcal & 8g gyors CH)
  • 1 bögre robotgépben nyersen összeaprított karfiol (kb. fél karfiolból)
  • 250 ml (alternatív) tej
  • 8-10 evőkanál erytrit
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 1/2 teáskanál fahéj
  • 1 tojásfehérje
Elkészítés

  1. A nyers karfiol rózsáit összeaprítom konyhai robotgépben. Kb. 1 bögrényi lesz belőle.
  2. Egy lábasban felforralom a tejet a karfiollal, erytrittel, vaníliával, fahéjjal
  3. Kb. 10 percig főzöm.
  4. Hozzáadom a tojásfehérjét és további 3-4 percig főzöm.
  5. Attól függően, hogy sikerült, még adok hozzá tejet/leöntöm a felesleget.
  6. Melegen vagy hidegen tálalom, lekvárral vagy fahéjjal.

Ezt a receptet alakítottam át (kicsit kevésbé zsíros)

Megjegyzések