Zabkorpás-joghurtos palacsinta

Az amerikai palacsinta hétvégékhez méltó reggeli. Az éttermi változat általában fehérliszttel készül és sziruppal van nyakonöntve, pedig teljes kiőrlésű lisztből is lehet szuper, légies palacsintákat sütni.

Korábban már hoztam nektek egy epres-citromos, tavaszias változatot. Ez a mostani recept vastagabb, levegősebb tésztájú palacsintákat eredményez és téliesebb az íze.

Jópár 'mentes' tulajdonsága van:

  • teljes kiőrlésű lisztet és zabkorpát használtam, így lassú felszívódású szénhidrátok és sok rost van benne
  • a tojássárgáját elhagytam, ezzel csökkentettem a tészta koleszterintartalmát
  • olaj/vaj nem került a tésztába, csak a sütéshez használtam egy teáskanál olívaolajat
  • laktózmentes tejtermékeket használtam 
  • édesítőszernek mindössze 1 kanál erytritet használtam




Hozzávalók (8-9 db tenyérnyi palacsintához ~ 1 főre ha éhes vagy, 2 főre ha nem :))

  • 0.5 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 3 evőkanál zabkorpa (vagy zabpehely/kókuszreszelék)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 0.25 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 120ml (1/2 bögre) laktózmentes tej
  • 30ml (1/8 bögre) sűrű laktózmentes joghurt - én az Aldiban kapható laktózmentes joghurtot használtam
  • pár csepp narancslé
  • 2 teáskanál reszelt narancshéj
  • 1 db tojásfehérje
  • 1 ek erythritol
  • 0.5 kávéskanál vanília kivonat
  • 1 teáskanál olívaolaj a sütéshez
  • maradék joghurt, erytrit, narancshéj, vanília és gránátalma a tálaláshoz

Instrukciók
  1. Kimérem a tejet, elkeverem a joghurttal és pár csepp narancs-vagy citromlével. Félreteszem pár percre.
  2. Egy tálban összekeverem a lisztet, sütőport, szódabikarbónát és a sót.
  3. A joghurtos tejhez hozzáadom a tojásfehérjét, az erytritolt és a vanília aromát, majd kézi botmixerrel összekeverem.
  4. A reszelt narancshéjat hozzáadom a folyékony hozzávalókhoz. (Tipp: Én általában krumplihámozóval szoktam levágni a narancshéjat, és botmixerrel összeaprítani a folyékony hozzávalókkal, ami sokkal gyorsabb.)
  5. A lisztre ráöntjöm a tejes keveréket, és eldolgozom.
  6. Felmelegítek egy serpenyőt egy csepp olívaolajjal.
  7. Kb. 1/4 bögrényi palacsintatésztát merek a serpenyő közepébe, elterítem a serpenyő forgatásával. Nekem a kb. tenyér méretű, 6-7 cm átmérőjű palacsinták működnek - ezeket még könnyen meg lehet fordítani. 1-2 percig sütöm, míg buborékok jelennek meg rajta - ekkor megfordítom, és a másik oldalát is 1-2 percig sütöm.
  8. Ha később tálalom, akkor a palacsintákat előmelegített sütőben tartom melegen.
  9. Közben elkészítem az öntetet: a maradék joghurtot összekeverem ízlésem szerint egy kis erytrittel, vaníliával, narancshéjjal.
  10. A palacsintákat egymásra pakolom. Közéjük kanalazok picit a joghurtos szószból. A maradék szószt ráöntöm a tetejére. Azonnal, melegen fogyasztom. :)



Megjegyzések