Narancsos-fügés muffin

Nyáron többször kaptam friss fügét kedves fügefa-tulajdonos ismerőseimtől. Idén estem szerelembe ezzel a gyümölccsel, ezért ezek a pillanatok a nyár legboldogabb pillanatai közé tartoztak :)

Sajnos a piacokon nem lehet fügét kapni, így már épp kezdtem szomorkodni, hogy a nagyvárosban nem jutok idén több fügéhez, mikor felfedeztem, hogy a Jászai téren rendszeresen vannak 'gyanús külsejű' fügeárusok. Odaszoktam. A mai vételből készítettem ezt a narancsos-fügés muffint, amit kardamommal és étcsokival tettem még izgalmasabbá. 
Tökéletes íznégyes, ezt érdemes megjegyezni: füge+narancs+kardamom+étcsoki

 


FÜGÉS-NARANCSOS MUFFIN

Hozzávalók: (10 nagy muffinhoz vagy 1 kenyérformához)

3 bögre teljes kiőrlésű zabliszt (a harmadik bögre legyen 1-2 evőkanállal kevesebb)
1 csipet só
0.5 teáskanál fahéj
0.5 teáskanál őrölt kardamom
1.5 teáskanál sütőpor
0.5 teáskanál szódabikarbóna
2 tojásfehérje
0.5 bögre erytrit (kb 100 gramm)
270ml mandulatej vagy laktózmentes tej
fél citrom leve
1 narancs héja és leve
40 ml olívaolaj 
1 teáskanál vanília aroma
30-50 diabetikus étcsoki összetörve
6-7db  friss füge

Elkészítés
  1. A sütőt előmelegítem 220 fokra. A tejet kimérem és belefacsarom a fél citrom levét.
  2. Összekeverem a lisztet, sót, fahéjat, kardamomot, sütőport és a szódabikarbónát. 
  3. A narancs héját lereszelem vagy krumplihámozóval levágom.
  4. Egy másik tálban kézi botmixerrel összekeverem a tojásfehérjéket, erytritet, tejet, narancslevet, narancshéjat, olajat és vanília aromát.
  5. A tejes masszát hozzáöntöm a lisztes keverékhez és összedolgozom. 
  6. Felvagdalom a fügét. Megnézem melyik 2-nek a legszebb a keresztmetszete (általában a keményebbeké) és azokat úgy szeletelem, hogy jók legyenek a tetejére díszítésnek.
  7. A díszítő füge szeletek kivételével beleszórom a tésztába a fügedarabokat.
  8. Hozzáadom az étcsoki darabokat.
  9. Megtöltöm a muffin formákat a tésztával, a tetejükre néhány szelet fügét teszek díszítésképp.
  10. A végén megszórom a muffinokat egy kis erytrittel.
  11. 5-10 percig 220 fokon, utána még 15-20 percig 180 fokon sütöm. A kezdeti magasabb hőmérséklet segít abban, hogy a muffinok szépen megemelkedjenek.





Megjegyzések