Szexi fügés saláta - prosciutto chips-szel

A fügével nem lehet betelni, hihetetlenül változatosan lehet különleges ízkombinációkat elérni vele. És nem csak édességekben.

Ezt a salátát Jamie Oliver "világ legszexibb salátája" ihlette, amit egy barátnőm ajánlott. Viszont egy kicsit átalakítottam - ami íz és egészség szempontból is a javára vált szerintem :) 3 fontos dolgot emelnék ki: 
  1. Sajt helyett tofut tettem bele.
    A tofut meg lehet grillezni - én teljesebb értékűnek érzem az olyan salikat, amikben nem csak 'nyers' hozzávalók vannak. Illetve 100g tofuban 4x kevesebb kalória és 3x kevesebb zsír van, mint ugyanannyi mozzarellában. 
  2. A prosciuttoból chipset készítettem.
    Kábé havi 1x eszek húst. Egyszerűen nem tetszik a textúrája. Ki akartam próbálni a prosciutto és a füge ízét együtt, de a puha prosciutto marcangolás gondolata nem hozta meg az étvágyam a salihoz. Chips formájában viszont nagyon tetszik, a ropogós darabok színt és ízt visznek a saliba.
  3. Rozmaringgal is fűszereztem. 
    Nagyon jól illik a fügéhez és a prosciutto-hoz is. 


FÜGÉS SALI PROSCIUTTO CHIPS-SZEL
Kb. 350 kalória és 15g gyors felszívódású CH

Hozzávalók (1 főre):

  • 100g sötétzöld saláta (spenót, mix)
  • 2 db kis füge
  • 150g tofu
  • 2 szelet prosciutto
  • balzsamecet és olívaolaj
  • só, bors, friss vagy őrölt rozmaring
Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítem 175 fokra. 
  2. A prosciutto szeleteket sütőpapírra helyezem és 10-12 percre beteszem a sütőbe.
  3. Egy serpenyőben felforrósítok egy evőkanál olajat. 
  4. A tofut ujjnyi vastag szeletekre vágom és megszórom sóval, borssal, őrölt rozmaringgal. 
  5. Beleteszem a tofu szeleteket a serpenyőbe és csökkentem a sütőlap hőmérsékletét. Kb. 5 percig sütöm a tofu szeletek mindkét oldalát, hogy szépen megbarnuljanak és megkeményedjenek.
  6. Közben egy tálon elrendezem a salátát és a 4 részre vágott fügéket. 
  7. Kikeverem az öntetet: 0.5 teáskanál olívaolaj, 2 teáskanál balzsamecet, só, bors és egy csipet rozmaring.
  8. A salátán elhelyezem a grillezett tofut, meglocsolom az öntettel, majd rászórom az összetört sonkachips darabokat.
  9. Kenyérrel tálalom.


Megjegyzések