65 kalóriás csokis muffin

Már említettem, hogy a cukkini a kedvenc desszert-zöldségem. Napok óta rakosgatok jobbra-balra egy nagyobb példányt a hűtőben, úgyhogy ma úgy döntöttem, ennek véget vetek, még mielőtt megromlana.

Csokis muffint készítettem - olyat, ami finom, puha, de darabja csak 65-70 kalóriát tartalmaz. Ez kb. egy nagyobb almának felel meg. Az alacsony kalória tartalom főleg a zsiradékok és a cukor elhagyásának köszönhető.

Az alacsony CH (10g lassú) és kalória tartalom miatt ideális reggeli, mert 2 muffin mellé is könnyedén befér valamilyen fehérjeforrás is - anélkül, hogy a kalóriák elszállnának.

Így lett egészséges és "mentes":
Zsír/koleszterin:
  • összesen 1 teáskanál olívaolajat használtam 13 db muffinhoz
  • kihagytam a tojássárgáját
  • csokidarabok helyett kakaóbabot használtam
  • a cukkini pótolta a zsiradékokat, emiatt egyáltalán nem száraz
Szénhidrát:
  • nincs benne cukor & fehérliszt, 
  • teljes kiörlésü zablisztet használtam, kb 10g lassú felszívódású szénhidráttal kell számolni muffinonként
  • elhanyagolható (1-2 g) gyors felszívódású szénhidrát van benne (tej & pár szem málna - utóbbi el is hagyható)
Egyebek:
  • egy pohár laktózmentes tej van benne
  • a cukkini miatt még rostot is tartalmaz
  • a közepébe málnát tettem, ami remekül illik a csokihoz és ami a legalacsonyabb cukortartalmú gyümölcs :)

Hozzávalók (13 db normál muffinhoz).
  • 1.7 bögre teljes kiőrlésű zabliszt 
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 0.5 teáskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor 
  • 7 evőkanál erytrit
  • 10-15 szem kakaóbab összetörve
  • 2 tojásfehérje
  • 240 ml laktózmentes tej
  • pár csepp citromlé
  • 1 teáskanál olívaolaj 
  • 2 teáskanál instant kávé, 2 teáskanál forró vízben feloldva
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • fél nagyobb cukkini robotgépben felaprítva
  • néhány szem fagyasztott málna

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítem 220 fokra. A tejet kimérem és belecsepegtetek pár csepp friss citromlevet.
  2. Robotgépben összeaprítom a cukkinit. Egy kicsit lecsepegtetem a levét. 
  3. Összekeverem a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót, kakaóport és erytritet.
  4. Egy másik tálban felverem a tojásfehérjéket, hozzáadom tejet, olajat, kávét és vanília aromát.
  5. Hozzáadom a cukkinipépet. Eldolgozom.
  6. A cukkinis masszát hozzáöntöm a lisztes keverékhez, és jól összekeverem.
  7. Ezen a ponton összetöröm kicsit a kakaóbab szemeket és beleszórom a lisztes keverékbe. (diabetikus csokival is helyettesíthető, egy picit kevésbé egészséges)
  8. Megtöltöm a muffin formákat félig. Teszek beléjük 2-3 szem málnát, majd teletöltöm a muffin formákat.
  9. A végén megszórom a muffinokat egy kis erytrittel.
  10. 5-10 percig 220 fokon, utána még 15-20 percig 180 fokon sütjük. A kezdeti magasabb hőmérséklet segít abban, hogy a muffinok szépen megemelkedjenek.
  11. 3 napig jól elállnak légmentesen lezárt dobozban.



Megjegyzések