Bajnokok reggelije: Spenótos sült tojás

Ma ez volt a szuperegészséges és komplett reggelim: spenótos-füstölt tofus-paradicsomos sült tojás.

Kettőt ettem belőle, egy kis teljes kiőrlésű kenyérrel - elvégre ma van a kenyér ünnepe :)

Miért jó?
- 15 perc alatt kész, ebből az aktív idő 2-3 perc
- csak 4 hozzávaló kell hozzá
- zsírszegény*
- gyakorlatilag szénhidrátmentes**
- tele van zöldséggel, fehérjével
- tojássárgája nélkül is elkészíthető***
- meleg étel
- a kedvetekért kiszámoltam: 100 kalória darabja

*Nem kell zsiradék a sütéshez, a tofu pedig a sajt szuper zsírszegény alternatívája
**Azért ne feledd el, hogy egy jó reggeliben van lassú felszívódású szénhidrát is, ezért egy kis teljes kiőrlésű kenyérkét mindenképp javaslok mellé :)
***Én 2 tojásfehérjét és egy sárgáját osztottam el a két tálka között, hogy több fehérje legyen benne, de a koleszterinnel spóroljak.


SPENÓTOS-PARADICSOMOS-TOFUS SÜLT TOJÁS
Hozzávalók (1 adaghoz/2 kisebb vagy 1 nagyobb ramekinhez):
  • 2 tojás 
  • fagyasztott spenót (én 4 db diónyi spenótgombócot használtam fel)
  • 50g füstölt tofu 
  • só, bors
  • opcionális: egyéb zöldségek, fűszerek, fokhagymapor, néhány evőkanál tej
Elkészítés:
  1. A fagyasztott spenótot egy szűrőbe teszem, leöntöm forró vízzel és egy kicsit hagyom állni, míg felolvad.
  2. A sütőt előmelegítem 200 fokra.
  3. A paradicsomot és a füstölt tofut felkockázom.
  4. Ha nagyjából felengedett a spenót, lecsepegetetm és összekeverem a paradicsommal, tofukockákkal egy tálban. Megsózom, megborsozom.
  5. A zöldséget és tofut elosztom két ramekinben. Ha nincs ramekined, használj muffinformát.
  6. A tojásokat villával felverem kis tálban. Én az egyik tojássárgáját el szoktam hagyni, így 1 sárgájával és 2 fehérjével dolgozok, a kevesebb koleszterin érdekében. 
  7. Hozzáadok 1-2 evőkanál laktózmentes tejet (ez elhagyható, kicsit lazább lesz tőle a tojás). Sózom, borsozom. Esetleg fokhagymaport és fűszereket adok hozzá.
  8. A tojásos keveréket ráöntöm a spenótra a ramekinekbe
  9. 180 fokon kb. 10-12 percig sütöm, aranybarnára. Kenyérrel tálalom.


Megjegyzések