Narancsos fügetorta (teljes kiőrlésű, cukormentes)

Említettem már, hogy a nyár slágere nálam a füge. 

Itt egy újabb, saját fejlesztésű fügés csodarecept: sűrű, omlós vajas tésztával, mandulás-narancsos aromával és isteni sült fügével. A hugim szerint ez a legjobb süti, amit eddig kóstolt tőlem.

Néha muszáj vajat használni a sütikben, mert isteni az íze :) Kalória-, koleszterin- és zsírtartalom szempontjából nem valami diéta-barát, tudom, de igyekeztem valamelyest kompenzálni ezt azzal, hogy a tojássárgáják egy részét kihagytam. 


FÜGÉS-NARANCSOS TORTA
(IR diéta kompatiblis, cukormentes, teljes kiőrlésű, )

Hozzávalók (23 cm átmérőjű tortaformához - kb. 12 szelet):
  • 260g teljes kiőrlésű zabliszt (2 bögre)
  • 50g őrölt mandula (én mandulapehelyből készítettem a robotgépben)
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 0.5 tk só
  • 0.5 tk kardamom
  • 175g vaj
  • 100g erytrit
  • 150 ml tej/joghurt
  • 30 ml narancslé
  • 1 tk vanília
  • 1 narancs héja
  • 1 tojás
  • 2 tojásfehérje
  • 5 füge
  • 1 ek mandulapehely és 1 ek erytrit a tetejére

Elkészítés:

  1. 200 fokra előmelegítem a sütőt és kikenek egy 23cm átmérőjű tortaformát vajjal (vagy kibélelem sütőpapírral).
  2. Egy tálban összekeverem a lisztet az őrölt mandulával, sütőporral, szódabikarbónával, a sóval és kardamommal.
  3. Egy másik tálban felolvasztom a vajat, hozzáadom az erytritet, tejet, narancslevet, vanília aromát. Botmixerrel keverek rajta.
  4. Hozzáadom a tojást és a tojásfehérjéket.
  5. Krumplihámozóval levágom a narancs héját, hozzáadom a folyékony keverékhez és a kézi botmixerrel összedolgozom (én citromhéj reszelés helyett erre a módszerre esküszöm).
  6. A folyékony hozzávalókat ráöntöm a lisztes keverékre és jól eldolgozom. 
  7. Beleöntöm a tésztát a kivajazott tortaformába, egy késsel elegyengetem. 
  8. A torta tetején elosztom a félbevágott fügéket, a belsejükkel felfelé.
  9. Megszórom egy kis mandula pehellyel és erytrittel.
  10. Először 200 fokon sütöm kb. 10 percig, aztán csökkentem a sütő hőmérsékletét 175 fokra. Összesen 60-75 percig sütöm.
  11. Ha elkészült, 10-15 percig hagyom kihűlni, majd kiveszem a formából, hogy ne ragadjon bele.
  12. Hidegen vagy melegen is fantasztikus.

Megjegyzések