Fügés-csokis tejes pite (teljes kiőrlésű, cukormentes)

Az idei nyár felfedezettje és kedvence nálam a füge. Nem tudom, hogy nem találkoztam vele eddig. Jön majd pár fügés recept, mert teljesen rákattantam. Mindegyik kicsit más, ízében, állagában is.

Itt van az első: csokis, fügés, enyhén fűszeres.
A tészta nagyon könnyed, laza, leginkább tejes pitéhez hasonlít. És én szedtem hozzá a fügét :)




CSOKIS-FÜGÉS TEJES PITE
(25cm átmérőjű tortaformához, cukormentes, teljes kiőrlésű, laktózmentes)
  • 2,2 bögre teljes kiőrlésű zabliszt
  • 4 evőkanál kakaópor
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 0,5 teáskanál szódabikarbóna
  • 0,5 teáskanál só
  • 0,25 teáskanál őrölt kardamom
  • 0,25 bögre erytrit
  • 1 tojás és 1 tojásfehérje
  • 1,5 bögre (360 ml) laktózmentes tej
  • 0,5 citrom leve
  • 60 ml olívaolaj vagy olvasztott laktózmentes vaj
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • néhány kocka diabetikus csoki (opcionális)
  • 6-8 nagyobb darab füge, félbe vágva
  • 2 evőkanál erytrit
Elkészítés:
  1. 190 fokra előmelegítem a sütőt.
  2. Kivajazom a 25 cm-es tortaformát.
  3. Kimérem a tejet és belecsepegtetem a citromlevet, hogy kicsit összerántsa.
  4. Összekeverem a száraz hozzávalókat egy tálban: lisztet, kakaóport, sütőport, szódabikarbónát, sót, kardamomot és az erytritet. 
  5. Egy másik tálban felverem a tojásokat, hozzáöntöm a citromleves tejet, a vajat/olajat, vaníliát.
  6. A száraz hozzávalókhoz hozzáöntöm a tejes keveréket. Addig keverem, míg összeáll.
  7. Beleszórom az összetöredezett csokikockákat (opcionális)
  8. Megtöltöm az előkészített tortaformát a tésztával. A tetejére ráhelyezem a félbevágott fügéket, enyhén belenyomom őket a tésztába.
  9. Megszórom a torta tetejét erytrittel.
  10. 20-25 percig sütöm. Mielőtt kiveszem a sütőből, ellenőrzöm a tésztába szúrt hústűvel vagy villával, hogy megsült-e. 
  11. Kb 3 napig friss marad légmentesen zárható dobozban.





p.s.1.: Joy the Baker 'breakfast cake'-jét alakítottam át. 
p.s.2.: A képen látható süti, kisebb - 20 cm-es, ehhez a hozzávalók 2/3-át használtam

Megjegyzések