A rossz idő előnye: (vegán) CURRY!

Pár napja 35 fokos kánikulához ajánlottam receptet, és nem gondoltam volna, hogy hamarosan a kedvenc téli receptemet osztom majd meg veletek: a csupa-zöldség vegán csodacurry-t :) 
Annyira szeretem ezt az ételt, hogy néha kimondottan örülök, ha rossz idő van, mert akkor elkészíthetem :) 
25 perc alatt elkészül, 300 kalória, egymagában fedezi a napi zöldség szükségletünk jelentős részét, táplál és átmelegít és szinte bármilyen zöldségből elkészíthető, ami van otthon. Ma este nálam a paradicsom-cukkini-zöldborsó volt a nyerő (ez volt otthon). Utána pedig nyugodtan belefér egy kis desszert is :)



Hozzávalók - 1 főre

  • 1 teáskanál olivaolaj
  • 1/4 vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál curry por
  • 1 teáskanál kurkuma
  • 1/2 teáskanál őrölt vagy friss gyömbér
  • 1 konzerv darabolt paradicsom 
  • fél cukkini
  • fél bögre zöldborsó
  • kb. 100 g tofu
Elkészítés
  1. Felitatom a tofu levét egy picit. Ujjnyi oldalú kockákra vágom, megsózom, megborsozom és sütőpapíron 150 fokon 20 percig sütöm őket. Időnként nézzünk rájuk és forgassuk meg őket, hogy ne égjenek oda, csak finom ropogósra süljenek. Míg sülnek, elkészítem a curry-t.
  2. Egy lábasban felmelegítem az olajat és kb. 2 perc alatt megpárolom rajta a kockákra vágott vöröshagymát.
  3. Hozzáadom a felaprított fokhagymát, curryt, kurkumát és gyömbért és újabb 2 percig pirítom.
  4. Ráöntöm a konzerv paradicsomot.
  5. Hozzáadom a felvágott cukkinit és a zöldborsót.
  6. 15 percig alacsony lángon főzöm. Ha az ízek is megfelelnek és a cukkini is megfőtt, Mielőtt levenném a tűzről, hozzáadom a tofu kockákat és elkeverem őket a curry-ben.
  7. Azonnal tálalom. 

Megjegyzések