Csokiskeksz kísérletek

Nagyon szeretek (cukormentes és teljes kiőrlésű) házi kekszet reggelizni, vagy kávé mellé elnassolni.
Ebben a bejegyzésben 2(+1) 'egészségesített' csokis keksz receptet mutatok be. Az egyik 10/10-es, a másik sajnos gyengécske - pedig kétféle változatát is kipróbáltam.

 Ezt a kávés-kakaós kekszet bevettem az állandó repertoáromba. 2 hét alatt már 3x sütöttem belőle.
Nagyon jól működik kókuszzsírral, ropogós, de nem túl zsíros. A kávétól pedig nagyon zamatos és intenzív íze van.
Mokkás-duplacsokis keksz (240ml-s pohárral számolva) - a receptet innen adaptáltam.
  • 1 pohár (200g) kókuszzsír
  • 1 pohár eritrit
  • 2 tojás
  • 2 pohár zabliszt (teljes kiőrlésű)
  • 1/2 pohár kakaópor
  • 2 teáskanál instant kávépor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/4 teáskanál só
  • kb. 30g ét- vagy tejcsoki (ízlés szerint lehet több, de akár teljesen el is hagyható)
Sütőt előmelegítem 175 fokra. Összekeverem a kókuszzsírt, tojásokat, vaníliát botmixerrel. Hozzáadom a lisztet, kakaóport, kávét, szódabikarbónát, sót. Beletördelek néhány csokidarabot. Kis golyókat formázok belőle, majd egy csokidarabot teszek a golyókra és így a kezemben szétlapítom őket. Ezután elhelyezem a sütőpapírral kibélelt tepsire őket és kb. 8-10 percig sütöm 175 fokig.



Kókuszzsír vs. vaj kísérlet amerikai csokiskeksz recepptel: a bal oldali vajjal, a jobb oldali kókuszzsírral készült. 
Mivel alacsonyabb hőfokon olvad a kókuszzsír, mint a vaj, sokkal jobban szétfolyik a tésztája, így vékonyabb és nagyobb lesz, de nekem nagyon zsíros. Biztos lehetne még rajta javítani. 


Klasszikus amerikai csokiskeksz - BBC Goodfood recept, mentesen
  • 150g vaj v kókuszzsír
  • 160g cukor
  • 2 teáskanál vanília
  • 1 nagy tojás
  • 225g zabliszt
  • ½ teáskanál szódabikarbóna
  • ¼ teáskanál só
  • 200g csoki
Sütőt előmelegítem 190 fokra és kibélelek 2 tepsit sütőpapírral. 
Összekeverem a kókuszzsírt/vajat, tojást, vaníliát, cukrot botmixerrel. Hozzáadom a lisztet, szódabikarbónát, sót. Beletördelek néhány csokidarabot. Kis golyókat formázok belőle, majd egy csokidarabot teszek a golyókra. Ezután elhelyezem a sütőpapírral kibélelt tepsire őket, egymástól távol és kb. 8-10 percig sütöm 175 fokig. Majd pár percig hagyom hűlni és megkeményedni.

Megjegyzések