Egészségesített szülinapi torta!

Először vállalkoztam egészséges torta sütésére, de biztosan nem utoljára, hiszen a végeredmény nagyon jól sikerült. Mindenki 2 szeletet evett belőle a családból, a férfiak pedig hármat :) Azoknak is nagyon ízlett, akik nem figyelnek annyira oda arra, hogy egészséges-e amit esznek.

  Áfonyás zablisztes torta

Kinéztem egy torta receptet a BBC Goodfood oldalról, és ezt 'egészségesítettem': http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1224/blueberry-soured-cream-cake-with-cheesecake-frosti

Alapvetően tartottam magam a recepthez. 
1. Piskóta: 
A lisztet teljes kiőrlésű zabliszttel helyettesítettem, a cukrot pedig ertirittel (0 kalória, 0 GI, 0 szénhidrát). Az eredmény egy nagyon finom vaníliás-áfonyás piskóta lett. A zabliszt miatt kicsit sűrűbb lett a tésztája, mint a klasszikus piskótának, de nekem ez még jobban is tetszik.
  • 175g vaj
  • 225g zabliszt
  • 175g cukor helyett 150g eritritol
  • 3 tojás
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 2 teáskanál vanília kivonat
Ezeket összekeverem robotgéppel (2-3 perc), majd hozzáadom a

  • fél pohár 12%-os tejfölt
  • kb. 150 g áfonyát (lehet többet, kevesebbet, ízlés szerint)
Sütőpapírral kibélelt, 22 cm-s tortaformába töltöttem a tésztát és 160 fokra előmelegített sütőben 50 percig sütöttem. Akkor van kész, amikor kemény a teteje és ha a közepén benyomod, akkor visszaemelkedik magától. 
                   

2. A torta tetejére egy sajttortás krém került. Ezt is egészségesítettem, a hozzávalók: 
  • fél pohár 12%-os tejföl (a másik fele a piskótába ment)
  • 220 g Philadelphia sajtkrém (ebből bevallom zsírosat használtam, de lehet 'light'-ot is kapni, szerintem ennyi zsír kell, de ha a kalória szempont, akkor a light-ot válaszd, abban 60%-kal kevesebb kalória van) 
  • 100g porcukor helyett por-eritritet használtam

Ezeket robotgéppel kell összekeverni és a kihűlt (ez nagyon fontos!) piskótára kenni. Utána jöhet az áfonya (kb. fél doboz). Tálalásig tedd hűtőbe. Állítólag 2-3 napig eláll, de szerintem ezt soha nem fogod megtudni, mert azonnal elfogy :)

a végeredmény

Megjegyzések