Ecocafe - hiánypótló hely a belvárosban

Abszolút hiánypótló az Ecocafé az Andrássy úton. Már nagyon régóta szemeztem vele, nem is tudom hogy nem jutottam még el a kipróbálásig. Lényeg a lényeg, kipróbáltam és noha egy kicsit jobbra számítottam, határozottan vissza fogok jönni.

Tehát, elég magas elvárásaim voltak - miért is?
A hely a Piszkei Öko - Magyarország egyik legismertebb/ legnagyobb biopékségének - saját kávézója. A Piszkei termékek nagyon széles palettán mozognak: vannak élesztőmentes, tej és tojásmentes, cukormentes, rozs-, búza- és tönkölylisztből készült kenyerek, sütik és péksütik, ráadásul, mindez 'bio'.... Szóval arra számítottam, hogy ez a választék vissza fog köszönni Andrássy úti kávézójukban. Mert ugye oké, hogy ezeket megvehetem egy boltban, de mi van ha az ember a barátaival szeretne beülni valahova egy kávéra/sütire de szeretné tartani a diétáját is? Na, ezt az igényt ismerte fel okosan a Piszkei az Ecocaféval.

A választék kimagaslik a budapesti mezőnyből! Van 1-2 teljes kiőrlésű pékáru (mondjuk én sokkal többre számítottam), a szendvicsek is teljes kiőrlésű kenyérből készülnek, és paleo muffinokat (pl. citromos-mandulás muffin nyírfacukorral, nyers vegán bonbonok) és más sütiket is találhatunk. 

Óriási plusz pont, hogy nem kerül többe laktózmentes a tej mint a hagyományos - ilyet Budapesten még nem láttam. Itt nem 'büntetik' 80-100Ft-ra a laktózérzékenyeket, ráadásul van laktózmentes, rizs-, zab- és szójatej is.






Viszont sajna az ételek több mint feléről tényleg csak annyit lehet elmondani, hogy 'bio' - például a képen látható összes tortaszelet és a péksütik zöme cukorral és finomított búzaliszttel készült. Legalábbis a közepesen hozzáértőnek tűnő pultos lány által adott információk alapján. 

Összességében egy kellemes, hiánypótló hely, ahol nagy eséllyel szinte minden diéta követője talál magának valamit. 

Kiknek: Vegetáriánusok és húsevők, paleo ételeket és lassú felszívódású szénhidrátot preferálók. Inzulinrezisztensek, cukorbetegek. Fogyókúrázók. Hagyományos ételeket kedvelők.A gluténallergiásoknak a paleo termékek segíthetnek (sütik), külön gluténmentes pékáru nincs.

Kiszolgálás: Nem tudtak minden kérdésre válaszolni. 

Árak: Más belvárosi kávézóhoz hasonló. 550 Ft egy latte és 'speciális' tejért nem kell pluszban fizetni.

Italok: Kávék (bio), teák, dzsúzok, búzafűlé.


EcoCafé
Andrássy út 68.
Nyitvatartás:
Hétfő-szombat: 7.00-20.00
Vasárnap: 8.00-20.00

Megjegyzések